Jarocki

>>> Beata Guczalska. Rzeźbiarz znaczeń   


Maryla Zielińska. Wspomnienie wspomnień   

 

Łażę za tobą ciągle i się przypatruję. Z Jerzym Jarockim rozmawia Maryla Zielińska   

 

Tworząc, pisać historię kraju. Z Jerzym Jarockim rozmawia Maryla Zielińska   

 

Anna Stafiej. Co jest w „Węzłowisku”?   

 

Glossy do „Węzłowiska”. Ze Stanisławem Radwanem rozmawia Anna Stafiej   

 

Anna R. Burzyńska. Sztuką – na jedną chwilę   

 

Przeciw-historie

Małgorzata Dziewulska. Ukryte / Odkryte. Gry pamięcią w teatrze obiecanym   

 

Krystyna Duniec, Joanna Krakowska. Soc, sex i historia   

 

Grzegorz Niziołek. Resentyment jako eksperyment   

 

Miasto snu

Joanna Wichowska. Mistrz zaprasza do konfesjonału   

TR Warszawa: Miasto snu, reż. Krystian Lupa


>>> Arkadina z Arkadii. Z Marią Maj rozmawia Joanna Targoń   

 

Wardel. Z Igą Gańczarczyk rozmawia Waldemar Wasztyl   

 

Kazimierz Bardzik. Kilka myśli o „Mieście snu”   

 

Kurator

Florian Malzacher. Przy całej przyjaźni. Kuratorowanie w sztukach performatywnych   

 

To nie sen awangardy. Z Arturem Żmijewskim rozmawia Piotr Kosiewski   

 

Czas ruszyć poza miasto. Z Agatą Siwiak rozmawia Tomasz Kowalski   

 

>>> Agata Łuksza. O nich//o sobie samych   

komuna//warszawa: RE//MIX

 

Katarzyna Fazan. Akcje azjatyckie: hossa i bessa   

Maltafestival w Poznaniu

 

Grotowski

Agata Adamiecka-Sitek. Grotowski, kobiety i homoseksualiści.
Na marginesach „człowieczego dramatu”   

 

Widz

Gabriela Karolczak. O choreografowaniu empatii i neuronach lustrzanych   

 

Media

Michał Krawczak. Programowanie interakcji: software i sztuki performatywne   

 

Repertuar

Aleksandra Kamińska. Wskrzeszanie pamięci   

Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi: Hotel Savoy, reż. Michał Zadara

 

Olga Katafiasz. Oswojone okrucieństwo   

Teatr Polski we Wrocławiu, Staatsschauspiel w Dreźnie: Titus Andronicus, reż. Jan Klata

 

Jakub Papuczys. Źle się dzieje na kolei (a nas to nic nie obchodzi)   

Teatr Nowy w Poznaniu: Firma, reż. Monika Strzępka

 

Piotr Dobrowolski. Girl Power   

Teatr Współczesny w Szczecinie: Tauryda. Apartado 679, reż. Antonina Grzegorzewska

 

Aleksandra Wiśniewska. Akademia powstańcza   

Muzeum Powstania Warszawskiego, Teatr Dramatyczny w Warszawie: Powstanie, reż. Radosław Rychcik

 

>>> Joanna Jopek. Dumanowski soundsystem – drama polska   

Radio Kraków: Dumanowski dokumenty z odnalezionej biografii, reż. Jan Klata

 

Opera

Agnieszka Marszałek. Klucz do Manon   

Teatr Wielki – Opera Narodowa: Manon Lescaut, reż. Mariusz Treliński

 

Zagranica

Katarzyna Lemańska. Festiwal niemotą podszyty   

Foreign Affairs, Berliner Festspiele

 

Katarzyna Targońska. Jak indywidualność dojrzewa do wolności   

Teatr Narodowy w Rydze: Woyzeck/Voiceks, reż.: Kiriłł Sieriebriennikow

 

Festiwale

Tadeusz Kornaś. Teatr w poszukiwaniu prawdy (I)   

II Międzynarodowy Festiwal „Świat miejscem prawdy”. Sezon Mistrzów

 

Łukasz Zatorski. Manifest w sprawie natychmiastowej utopizacji życia   

37. Krakowskie Reminiscencje Teatralne

 

Magdalena Talar. Fikcyjne światy   

66. Festiwal w Awinionie

 

Katarzyna Lemańska. Teatr to jedyne miejsce, w którym można mówić prawdę prosto w oczy   

XVI Festiwal Szekspirowski w Gdańsku

 

Taniec

Anna R. Burzyńska. Utopia jako plan działania   

Klopsztanga: Polen Grenzenlos NRW; polski taniec w tanzhaus nrw w Düsseldorfie

 

Jadwiga Majewska. Widzącemu patrzeć w oczy   

Stary Browar Nowy Taniec na Malcie

 

Teatr w książkach

>>> Michał Lachman. Menażeria słowa   

Tennessee Williams, Tramwaj zwany pożądaniem i inne dramaty

 

Dorota Jarząbek-Wasyl. Dzieje teatru, którego nie znamy   

Marek Wasztyl, Dzieje teatru lalek w Polsce 1944-2000

 

Noty o książkach

p i k s e l