courtney love

Joanna Jopek. Grunge. Teraz o złu   

Teatr Polski we Wrocławiu: Courtney Love, reż. Monika Strzępka

 

>>> Za wygodna ta miejscówka. Z Pawłem Demirskim i Moniką Strzępką
rozmawia Joanna Wichowska
   

 

kleczewska

Monika Świerkosz. Postapokaliptyczna utopia   

Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Bracia i siostry, reż. Maja Kleczewska

 

kobiety w teatrze

>>> Reżyser(ka). Narracja (nie)obecna. Rozmawiają: Joanna Krakowska, Dorota Sajewska,
Małgorzata Sugiera
i Weronika Szczawińska
   

 

Josette Féral. Głosy kobiet: między nostalgią a zmianą   

 

zamkow

Agata Adamiecka-Sitek. O Lidii Zamkow. Fantazja naukowa   

 

Jak przechodzi się do historii. Z Weroniką Szczawińską rozmawia Monika Kwaśniewska   

 

Lidia Zamkow. fragmenty recenzji   

 

Lidia Zamkow. fragmenty rozmów   

 

kamińska

Joanna Krakowska. Meir Ezofowicz, czyli Żydzi   

 

sellars

>>> Kazimierz Bardzik. Lekcja Sellarsa. Kilka uwag o inscenizacjach operowych   

 

Marcin Bogucki. Mit społeczeństwa postrasowego. Don Giovanni Wolfganga Amadeusza Mozarta
w inscenizacji Petera Sellarsa   

 

Tożsamość, kultura i polityka teatru w Europie. Z Peterem Sellarsem
rozmawia Maria M. Delgado   

 

Thomas Irmer. Z królestwa umarłych   

Wiener Festwochen: Desdemona, reż. Peter Sellars

 

forum

Paweł Sztarbowski. Choroby polskiego teatru   

 

kurator

Tomasz Kowalski. Potencjał ukryty na prowincji   

Wielkopolska: Rewolucje

 

Katarzyna Fazan. Niedowiara, słabe sacrum i pasja w teatrze postmetafizycznym   

5. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia w Krakowie

 

repertuar

Katarzyna Lemańska. Everybody Lies   

Teatr Polski we Wrocławiu: Filoktet, reż. Barbara Wysocka

 

Absurd na do widzenia. Z Barbarą Wysocką rozmawia Katarzyna Lemańska   

 

>>> Paweł Schreiber. Operetka AD 2012   

TR Warszawa: Nietoperz albo mój cmentarzyk. reż. Kornél Mundruczó

 

Marta Uszyńska. Gramy do upadłego   

Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Amatorki, reż. Ewelina Marciniak

 

Dorota Jarząbek-Wasyl. Kwartet dla Z.   

Stary Teatr w Krakowie: Paw królowej, reż. Paweł Świątek

 

Katarzyna Fazan. Konflikty religijne w krainie cudów i sentymentów   

Teatr Narodowy w Warszawie: Natan Mędrzec, reż. Natalia Korczakowska

 

Tobiasz Papuczys. Lear z ducha muzyki   

Teatr Pieśń Kozła: Pieśni Leara, reż. Grzegorz Bral

 

>>> Joanna Targoń. Burza w wiadrze wody   

Teatr Polski w Warszawie: Burza, reż. Dan Jemmet

 

Weronika Łucyk. Pustka śpiewana   

Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni: Miki Mister DJ, reż. Agnieszka Olsten

 

teatr dokumentalny

Michał Lachman. Teatralizując fakty. uwagi o (do)słowności teatru verbatim
i teatru politycznego   

 

frljić

Joanna Wichowska. To nie jesteśmy my   

 

goebbels

Anna R. Burzyńska. Chaosmos   

Festiwal Ruhrtriennale: Europeras 1&2, reż. Heiner Goebbels

 

Badanie, odkrywanie, Ibsen. Z Heinerem Goebbelsem rozmawia Thomas Irmer   

 

zagranica

Grzegorz Stępniak. Co się zdarzyło Verze Stark?   

Geffen Playhouse w Los Angeles: By The Way, Meet Vera Stark, reż. Jo Bonney

 

Antoine Pickels. ANTI: o płci, przyrodzie i dzieciach   

ANTI – Contemporary Art Festival w Kuopio

 

taniec

Julia Hoczyk. Japonia: dialogi i transpozycje   

XIX Spotkania Sztuki „Rozdroże” w Warszawie

 

festiwale

Tadeusz Kornaś. Teatr w poszukiwaniu prawdy (II)   

II Międzynarodowy Festiwal „Świat miejscem prawdy” we Wrocławiu

 

Dorota Jarząbek-Wasyl. W królestwie obcego piękna   

2. Międzynarodowy Festiwal Teatru Formy w Krakowie

 

orient

Nicola Savarese. Mit Orientu (i)   

 

teatr w książkach

Anna R. Burzyńska. Sploty sieci   

Agnieszka Jelewska, Sensorium. Eseje o sztuce i technologii

 

Noty o książkach

p i k s e l