forum

Od redakcji

 

>>> Joanna Tokarska­‍-Bakir. Taka piękna katastrofa   

Dariusz Kosiński, Teatra polskie. Rok katastrofy, Warszawa–Kraków 2013


warlikowski

>>> Zbigniew Majchrowski. Kabaret? Warszawski?   

Nowy Teatr w Warszawie: Kabaret warszawski, reż. Krzysztof Warlikowski

 

Grzegorz Stępniak. Queerując utopię. Mx Justin Vivian Bond jako prorok nienormatywnego raju   

 

nowy materializm

Michał Kobiałka. Performans w praktyce: materialność spotkania   

 

ziemilski

Katarzyna Lemańska, Karolina Wycisk. Under Control And Out of Control   

 

Nie tworzę w życiu kolekcji metod. Z Wojtkiem Ziemilskim
rozmawiają Katarzyna Lemańska i Karolina Wycisk   

 

castorf

Castorf od a do z   

 

Thomas Irmer. Exile on Main Street   

 

Anna R. Burzyńska. Ten świat nie zasługuje na dobry teatr   

 

Jolanta Łada­-Zielke. Od Berlina do Bayreuth   

Richard Wagner Festspiele, Bayreuth: Pierścień Nibelunga, reż. Frank Castorf

 

Wojtek Klemm. Asystent   

 

widz

>>> Od odbiorcy do uczestnika. Rozmawiają: Dorota Androsz, Anna R. Burzyńska, Ewa Guderian‍-Czaplińska, Marcin Kościelniak, Marek Krajewski, Piotr Kruszczyński   

 

dawicki

>>> „Zajmująca zabawa w mieszanie fikcji z rzeczywistością”, czyli kolejny nieudany autoportret.

Z Oskarem Dawickim rozmawiają Katarzyna Nowaczyk i Angelika Topolewska   

Wywiad przeprowadzony w związku z projektem „Bohaterowie, których nie ma” realizowanym w ramach festiwalu Nowa Siła Kuratorska 2013; kuratorki: Angelika Topolewska, Katarzyna Nowaczyk; Organizatorzy: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Centrum Kultury i Sztuki w Koninie, Poznańskie Stowarzyszenie Inicjatyw Teatralnych; Projekt współfinansowany ze środków Urzędu Miasta Poznania i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego

 

teatr i historia

Dorota Sajewska. Performans żołnierza Wielkiej Wojny   

Tekst powstał w ramach grantu NPRH „Wytwarzanie i analiza źródeł w sztukach wykonawczych”

 

>>> Maria Kobielska. Poszerzenie pola bitwy   

Stary Teatr w Krakowie: Bitwa warszawska 1920, reż. Monika Strzępka

 

Tadeusz Kornaś. Po premierze   

 

Monika Kwaśniewska. Bo jestem dziewczynką, która daje radę   

Stary Teatr w Krakowie: Wanda, reż. Paweł Passini

 

repertuar

Joanna Jopek. Partycypacje (I): święta czy fabryki?   

Wielkopolska: Rewolucje

 

Szymon Adamczak. Nowa Jeżycjada?   

Teatr Nowy w Poznaniu: Jeżyce Story. Posłuchaj miasta!, reż. Marcin Wierzchowski

 

Mateusz Chaberski. W pułapce teatralnych języków   

Stary Teatr w Krakowie: Być jak Steve Jobs. Bohaterowie polskiej transformacji. Ballada o lekkim zabarwieniu heroicznym, reż. Marcin Liber

 

Łukasz Zatorski. Folwark dziecięcy   

Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie: Piccolo Coro dell’ Europa, reż. Iga Gańczarczyk

 

Piotr Dobrowolski. Bohater na miarę   

Teatr Polski w Poznaniu: Piszczyk, reż. Piotr Ratajczak

 

opera

Justyna Stasiowska. OPERAcja   

Teatr Wielki–Opera Narodowa w Warszawie: Projekt „P”: dla głosów i rąk, reż. Michała Zadara; Transcryptum, reż. Wojtek Blecharz

 

zagranica

Katarzyna Waligóra. Pod brzemieniem kiczu   

Schaubühne am Lehniner Platz: Hyperion. Briefe eines Terroristen, reż. Romeo Castellucci

 

Anna R. Burzyńska. Nie strzelać do pianisty   

Berliner Theatertreffen

 

festiwale

Katarzyna Targońska. Grunt to bunt   

Da!Da!Da! Współczesny teatr//dramat//performans//Rosja w Warszawie

 

>>> Tomasz Kowalski. Dostrzec chorobę, otworzyć piwnicę   

# nie jesteś mi obojętny w Poznaniu

 

Katarzyna Lemańska. Oh man, kolejny festiwal   

Malta Festival w Poznaniu

 

Julia Hoczyk. Gry z widzialnością   

 

teatr w książkach

Tadeusz Kornaś. Droga   

Jerzy Grotowski, Teksty zebrane, Warszawa 2012

 

Tadeusz Nyczek. Jak teatr walczył z prl­‍-em (i vice versa)   

Maria Napiontkowa, Teatr polskiego Października, Warszawa 2012

 

listy do redakcji

Piotr Kubic. Szum jest w nas. O docieraniu do prawdy   

p i k s e l