nie-boska komedia. szczątki

Nie-Boska. Powidok. Rozmowa z udziałem twórców przedstawienia
Nie-Boska komedia. Szczątki
   

 

Anna Schiller. Minifelieton powidoczny   

 

>>> Agnieszka Jakimiak, Joanna Wichowska. Szkic spektaklu, którego nie było   

 

Anna-Maria Karczmarska. Koncepcja scenograficzna   

 

Agnieszka Jakimiak. Ta dziwna instytucja zwana spektaklem   

 

demokracje

Grzegorz Stępniak. „Twerk, twerk, miley, only in america”.
Gry z rasą w amerykańskim „kolorowym” teatrze   

 

Natalia Jakubowa. Gogol-centrum: pierwszy sezon   

 

Zofia Smolarska. Ślepe uliczki teatru dokumentalnego    

 

>>> Rafał Kołsut. Zabawa w ciebie   

Situation Rooms. A Multiplayer Video Piece, reż. Rimini Protokoll

 

Małgorzata Sugiera. Archiwum i repertuar: u źródeł autorytetu dramatu   

 

zwierzęta

Ulf Otto. Hermès, czyli jak europejski teatr zszedł na psy. O przedstawieniu „D’après nature”

Philippe’a Quesne/Vivarium Studio i o teatralnym potencjale zwierząt   

 

Joanna Tomaszewska. Koń w teatrze Zingaro – aktor i postać   

 

>>> Po co mi słoń. Z Romeo Castelluccim rozmawia Dorota Semenowicz   

 

Monika Żółkoś. Teatr zwierzęcej śmierci   

 

katie mitchell

Thomas Irmer. Maszyneria i choroba    

Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie: The Yellow Wallpaper, reż. Katie Mitchell

 

Friederike Felbeck. Cząstki elementarne teatru   

Schauspiel Köln: Reise durch die Nacht, reż. Katie Mitchell; Szczury, reż. Karin Henkel

 

Dan Rebellato. Katie Mitchell. Uczenie się od Europy   

 

grzegorzewski

Aktor w teatrze Jerzego Grzegorzewskiego.
Z Jerzym Radziwiłowiczem rozmawia Joanna Walaszek   

 

Marta Michalak. Grzegorzewski: narracje   

Jerzy Grzegorzewski, Warjacje. Scenariusze autorskie z lat 1978-1991

 

armine, sister

>>> Tadeusz Kornaś. Piaski świątyni   

Teatr ZAR: Armine, Sister, reż. Jarosław Fret

 

Wołanie. Z Jarosławem Fretem rozmawia Tadeusz Kornaś   

 

repertuar

>>> Jerzy Jarzębski. Spektakl odwołany   

Teatr Polski we Wrocławiu: Kronos, reż. Krzysztof Garbaczewski

 

Klaudia Laś. Rewolucja trawi własne dzieci   

Teatr Rozrywki w Chorzowie: Bierzcie i jedzcie, reż. Monika Strzępka

 

Paweł Schreiber. Nic się nie stało   

Teatr Polski w Bydgoszczy: Wesele, reż. Marcin Liber

 

Rafał Kołsut. Lęk i odraza w tropikach   

Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie: Smutki tropików, reż. Paweł Świątek

 

Katarzyna Lemańska. Dewaloryzacja wartości   

Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Misja; Teatr Polski w Bydgoszczy: Skąpiec, reż. Ewelina Marciniak

 

Justyna Stasiowska. Wynaleźć katastrofę   

Katastronauci, reż. Iga Gańczarczyk

 

Karolina Leszczyńska. Nieustająca zabawa   

Teatr Studio w Warszawie: Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku, reż. Agnieszka Glińska

 

Kamila Paprocka. Genezis z odurzenia   

Teatr Nowy w Łodzi: Samuel Zborowski, reż. Szymon Kaczmarek

 

Joanna Tomaszewska. Tornado nie porwało   

Teatr Centrala i Muzeum Sztuki Nowoczesnej: 10 politycznych piosenek, reż. Michał Zadara

 

zagranica

Dorota Krzywicka-Kaindel. Stypa   

Schauspielhaus Graz: Wycinka, reż. Krystian Lupa

 

opera

Marcin Bogucki. Dziedzictwo Sinobrodego   

Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Jolanta/Zamek Sinobrodego, reż. Mariusz Treliński

 

Dorota Krzywicka-Kaindel. Oczyszczenie   

Bayerische Staatsoper w Monachium: Kobieta bez cienia, reż. Krzysztof Warlikowski

 

teatr w książkach

Tadeusz Kornaś. Małe reformy teatru   

Małgorzata Leyko: Teatr w krainie utopii

 

Kazimierz Bardzik. Dezorientacja   

Tomasz Biernacki, Monika Pasiecznik: Po zmierzchu. Eseje o operach współczesnych

 

Tadeusz Nyczek. Klocki Mrożek   

Małgorzata I. Niemczyńska: Mrożek. Striptiz neurotyka

 

Ewa Partyga. Dramaturgia odzyskana   

Joanna Jopek: Tylko fragment

 

Noty o książkach

p i k s e l