hymn narodowy

Ewa Guderian­‍-Czaplińska. Narodowa pornografia   

Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy: Hymn narodowy, reż. Przemysław Wojcieszek

 

>>> Iwona Kurz. „Pożydki”   

Teatr Żydowski w Warszawie: Marzec ’68. Dobrze żyjcie – to najlepsza zemsta, reż. Monika Strzępka

 

Sonda: Leszek Kolankiewicz, Piotr Morawski, Joanna Wichowska, Szymon Wróblewski, Wojtek Ziemilski   

Nowy Teatr w Warszawie: K.O.N.S.T.Y.T.U.C.J.A. na chór Polaków + patriotyczne disco, reż. Marta Górnicka

 

polak­‍-katolik

Krystyna Duniec. Książę Niezłomny, czyli Polak­‍-katolik   

 

borczuch

Katarzyna Waligóra. Synowie   

Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie: Wszystko o mojej matce, reż. Michał Borczuch

 

>>> Japońskim pędzelkiem. Z Moniką Niemczyk rozmawia Joanna Targoń   

 

„Co ja robię w teatrze?”. Z Michałem Borczuchem rozmawiają studenci II roku Wiedzy o Teatrze UJ   

 

Areta Nastazjak. Pełnosprawni w teatrze   

 

Anna R. Burzyńska. Mój głos. Nic nie mówi   

Slovensko mladinsko gledališče w Lublanie: Dramaty księżniczek, reż. Michał Borczuch

 

choreografia polityczna

Paweł Mościcki. Choreografie rewolucyjnego wrzenia   

 

Iwona Kurz. Historia tańczy… Dylogia rewolucyjna Miklósa Jancsó   

 

Erhard Ertel. Percepcja stroboskopowa. Ciągłość i przerywanie jako elementy konstytutywne rzeczywistości i procesu poznania   

 

performans i jego metafory

Małgorzata Sugiera. Performans jako epidemia   

 

Mateusz Borowski. Performans jako software   

 

Mateusz Chaberski. Performans jako asamblaż   

 

lotte van den berg

Lottte van den Berg. Dialog   

 

Katarzyna Tórz. Am I OK here? Lotte van den Berg wobec paradoksu widza   

 

Praktykować siebie amongst others. Z Lotte van den Berg rozmawia Katarzyna Tórz   

 

repertuar

Katarzyna Fazan. Polaków portret własny w kostiumie imigrantów   

Stary Teatr w Krakowie: Podopieczni, reż. Paweł Miśkiewicz

 

Zuzanna Berendt. Wszystko w porządku   

Teatr Polonia w Warszawie: Matki i synowie, reż. Krystyna Janda

 

Piotr Dobrowolski. Widzę to, co widzę (i w ogóle się nie wstydzę)   

Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy: Krew na kocim gardle, czyli Marilyn Monroe kontra wampiry, reż. Anja Suša

 

Stanisław Godlewski. Pozytywnie i politycznie   

Teatr Polski w Poznaniu: Ojczyzna, reż. Justyna Sobczyk

 

Olga Katafiasz. Z czego powstaje opowieść   

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Księgi Jakubowe, reż. Ewelina Marciniak

 

Agata Łuksza. Szekspir w sejmie   

Teatr Dramatyczny w Warszawie: Miarka za markę, reż. Oskaras Koršunovas

 

Anna Bajek. Diuna 2016+   

Komuna//Warszawa w koprodukcji z Teatrem Polskim w Bydgoszczy: Diuna 1961. Opera mówiona. Fragmenty

 

Dawid Dudko. My, społeczeństwo   

Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi: Śmierć siedzi na gruszy i się nie ruszy, reż. Kuba Falkowski

 

Tobiasz Papuczys. Krótka historia (o) ludzkości   

Cloud Theater: Krótki zarys wszystkiego, reż. Teo Dumski

 

Zuzanna Berendt. Factory 3   

MOCAK w Krakowie, Stary Teatr w Krakowie: Live Factory 2: Warhol by Lupa

 

festiwale

Anna Duda. W poszukiwaniu wspólnego pola   

„Body Constitution” we Wrocławiu

 

Monika Kwaśniewska. Kontrapunktowa perspektywa   

51. Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt w Szczecinie

 

Weronika Łucyk. Teatralność czyli co?   

10. In Out Festival w Gdańsku

 

Beata Kustra. Słowem – konfrontacje   

41. Opolskie Konfrontacje Teatralne Klasyka Polska

 

Liliana Hermetz. „Gorzkie żale przybywajcie ­‍- serca nasze przenikajcie”   

Festiwal Gorzkie Żale w Warszawie

 

taniec

Teresa Fazan. Łączenie punktów w przestrzeni   

Muzeum Sztuki w Łodzi: Układy odniesienia. Choreografia w muzeum

 

Karolina Wycisk. Proces produkcji w warunkach szczególnej bliskości   

Tanzplattform Deutschland 2016 we Frankfurcie nad Menem

 

zagranica

>>> Tomasz Fryzeł. Rzeź   

Odéon – Théâtre de l’Europe w Paryżu: Phèdre(s), reż. Krzysztof Warlikowski

 

Maria Delimata. Sens zagubiony w krwawej łaźni   

Dorfman Theatre, National Theatre w Londynie: Cleansed, reż. Katie Mitchell

 

opera

>>> Marcin Bogucki. Persona. Sikorski   

TR Warszawa: Holzwege, reż. Katarzyna Kalwat

 

teatr w książkach

>>> Diana Poskuta­‍-Włodek. Faktomontaż   

Faktomontaże Leona Schillera, red. Anna Kuligowska­‍-Korzeniewska, Warszawa 2015

 

Piotr Dobrowolski. Szumy, zlepy, dekonstrukcje   

Transfer! Teksty dla teatru. Antologia, red. Joanna Krakowska, Warszawa 2015

 

Elżbieta Rybicka. Syn(estetyka) w działaniu   

Mateusz Chaberski, Doświadczenie (syn)estetyczne. Performatywne aspekty przedstawień site­‍-specific, Kraków 2015

p i k s e l