elektra

Grzegorz Niziołek
„Sen miałem taki...”

Ośrodek Praktyk Teatralnych „Gardzienice”: Eurypides Elektra, reż. Włodzimierz Staniewski

 

Krzysztof Globisz, Andrzej Stasiuk
po premierze

 

port: grecja

Z Włodzimierzem Staniewskim rozmawia Tadeusz Kornaś

 

>>> w drodze do grecji

Z Leszkiem Kolankiewiczem rozmawia Jadwiga Rożek-Sieraczyńska

 

gombrowicz

Olga Katafiasz

błądzenie ku przemijaniu

Teatr Narodowy w Warszawie: Błądzenie według Witolda Gombrowicza, reż. Jerzy Jarocki

 

Jerzy Jarzębski

po premierze

 

błądzenie po peryferiach, czyli balansowanie na linie

Z Mariuszem Bonaszewskim i Janem Englertem rozmawia Marta Uszyńska

 

Jarosław Fazan

konferencja „gombrowicz – nasz współczesny”

 

biografie

Katarzyna Łęcka

wypędzeni z raju

 

repertuar

Joanna Walaszek

ćwiczenia z życia

Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. Ludwika Solskiego w Krakowie:
Ćwiczenia z Czechowa według Trzech sióstr Antoniego Czechowa, reż. Paweł Miśkiewicz

 

Agnieszka Marszałek

>>> wola w poszukiwaniu kierunku

Stary Teatr w Krakowie: Stanisław Wyspiański Wyzwolenie, reż. Mikołaj Grabowski

 

Agnieszka Wójtowicz

a słowa padają jak kamienie

Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Stanisław Wyspiański Klątwa, reż. Paweł Passini

 

Dorota Jarząbek

z piaskownicy do piachu

Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Michał Walczak Piaskownica, reż. Piotr Kruszczyński; Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi: Krzysztof Bizio Toksyny, reż. Wiesław Saniewski

 

Krystyna Duniec

odlot i staroświecczyzna w teatrze

Teatr Narodowy w Warszawie: Arthur Miller Śmierć komiwojażera, reż. Kazimierz Kutz

 

rozmaitości

Bartosz Frąckowiak

rozmaitości potrzebują tlenu

 

zakłócenia

Z Aleksandrą Konieczną rozmawia Piotr Gruszczyński

 

Joanna Targoń

>>> film o kurze

 

plusy i minusy

Anna R. Burzyńska, Agnieszka Fryz-Więcek, Tadeusz Kornaś,

Agnieszka Marszałek 54

 

sonda: co widzieli państwo ostatnio w teatrze

Piotr Bikont, Krzysztof Bizio, Bartłomiej Dobroczyński, Józefa Hennelowa

 

koltes

Iga Gańczarczyk

o podwójnej względności

Teatr Powszechny w Warszawie: Bernard-Marie Koltes Powrót na pustynię, reż. Anna Augustynowicz

 

Thomas Irmer

w starciu projekcji

Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie: Bernard-Marie Koltes Walka czarnucha z psami, reż. Dimiter Gotscheff

 

Patrice Pavis

samotność pól bawełnianych bernard-marie koltesa albo świat dealu

 

scenografia

czy scenograf musi to wszystko wiedzieć?

Z Krystyną Zachwatowicz rozmawia Joanna Walaszek

 

inny teatr

Magda Podsiadły

dialogi z buszu

 

festiwale

Beata Guczalska

kolaże i stare fotografie

XIV Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu

 

Ewa Wieczorek

młodzi w kaliszu

44. Kaliskie Spotkania Teatralne

 

Olga Katafiasz

pokonać lalkę

XXI Międzynarodowy Festiwal Sztuki Lalkarskiej w Bielsku-Białej

 

barwa ruchu

Ze Stephenem Mottramem rozmawia Zuzanna Głowacka

 

grotowski

Zbigniew Osiński

grotowski i jego teatr laboratorium wobec kultury orientu – po dwudziestu pięciu latach (część II)

 

zagranica

Thomas Irmer

miłość. chłód. redukcja

 

Agnieszka Zgieb

za sprawą kawałka jedwabiu...

Théâtre du Nord w Lille: William Shakespeare Otello, reż. Declan Donnellan

 

Declan Donnellan

tekst i jego tajemnica

 

Mari-Mai Corbel

obsesja otella

 

Magdalena Hasiuk

wschodni dywan

Théâtre du Soleil: Le dernier Caravanserail. Odyssées, reż. Ariane Mnouchkine

 

Marcin Zawada

>>> zestrzelę dla ciebie księżyc

Barbican Centre w Londynie: The Black Rider, reż. Robert Wilson

 

kino

Kazimierz Bardzik

>>> kogo wybierasz? kim jesteś? wokół filmów ferzana ozpeteka

 

opera

Katarzyna Osińska

campowy moralitet

Teatr Bolszoj w Moskwie: Igor Strawiński The Rake's Progress, reż. Dmitrij Czerniakow

 

Daniel Cichy

dwie namiętności

Staatsoper Unter den Linden w Berlinie: Piotr Czajkowski Dama pikowa, reż. Mariusz Treliński

 

taniec

Mateusz Borowski

anatomia czasu

Ballet Frankfurt: Eidos: Telos; We Live Here, chor. William Forsythe

 

teatr telewizji

Agnieszka Fryz-Więcek

czemu mama nie płacze

Teatr Telewizji: Lars Norén Noc jest matką dnia, reż. Henryk Baranowski

 

teatr w książkach

Agnieszka Marszałek

inspiracja

Susan Sontag W Ameryce

 

Tadeusz Kornaś

drabina reduty

Zbigniew Osiński Pamięć Reduty

 

Katarzyna Fazan

oswajanie maski

Estera Żeromska Maska na japońskiej scenie. Od pradziejów do powstania teatru no

 

noty o książkach

Agnieszka Marszałek

p i k s e l