król roger

Agnieszka Marszałek
z króla człowiek

Opera Wrocławska: Karol Szymanowski Król Roger, kier. muz. Ewa Michnik, reż. Krzysztof Warlikowski


Tomasz Cyz
po premierze


wasiljew

Katarzyna Osińska
>>> „półtoraoki strzelec” z ulicy srietienka


nie żałuję, że zbudowałem ten teatr
Z Anatolijem Wasiljewem rozmawia Katarzyna Osińska


dramaturdzy

intelektualiści czy artyści

Z Krystianem Lupą, Pawłem Miśkiewiczem, Janem Klatą, Michałem Zadarą, Wiktorem Rubinem

rozmawiają Iga Dzieciuchowicz, Anna Herbut, Joanna Targoń


repertuar

Dorota Jarząbek
>>>
niewinni młodzi czarodzieje

Teatr Dramatyczny w Warszawie: Georg Büchner Leonce i Lena, reż. Michał Borczuch


teatr nie z solennej powagi
Z Michałem Borczuchem rozmawia Magda Stojowska


Ewa Guderian-Czaplińska

z mojej kuchni

Teatr Polski w Poznaniu: Tadeusz Różewicz Wyszedł z domu, reż. Marek Fiedor


Marcin Maćkowiak

po premierze


Tadeusz Kornaś

dobroć w dole

Teatr Polski w Bydgoszczy: William Szekspir Tymon Ateńczyk, reż. Maciej Prus


Maria Prussak

dwie stare kobiety

Teatr Narodowy w Warszawie: Tadeusz Różewicz Stara kobieta wysiaduje, reż. Stanisław Różewicz


Jolanta Kowalska

polska, czyli coś do śmiechu

Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Paweł Demirski Był sobie Polak, Polak, Polak i diabeł, reż. Monika Strzępka


Monika Kwaśniewska

(nie)wielki teatr świata

Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Juliusz Słowacki Lilla Weneda, reż. Wiktor Rubin


plusy i minusy
Gabriela Detka, Alicja Jasiók, Joanna Jopek, Agnieszka Olczyk


sonda
Marcin Bosak, Beata Fudalej, Jan Peszek, Kazimiera Szczuka


plastyka w teatrze

Tadeusz Kornaś
racja przeciw umarłym – replika józefa szajny


Gabriela Detka
twarzą w wodzie

Scena Plastyczna KUL w Lublinie: Bruzda, reż. Leszek Mądzik


>>> ku światłu
Z Leszkiem Mądzikiem rozmawia Tadeusz Kornaś


Henryk Jurkowski
spectacles de décors


przekłady

Jean-Pierre Sarrazac
impersona. odczytując na nowo „kryzys postaci”


zagranica

Dorota Krzywicka
transcendencja

Burgtheater w Wiedniu: Grzegorz Jarzyna Medea, reż. Grzegorz Jarzyna


Thomas Irmer
układanie klocków według gorkiego

Maxim Gorki Theater w Berlinie: Maksym Gorki Ozonkinder, reż. Michał Zadara


Thomas Irmer
niezabłąkana postdramatyczność

Berliner Ensemble w Berlinie: Peter Handke Ślady zabłąkanych, reż. Claus Peymann


Piotr Olkusz
jak stworzyć wrażenie bycia w teatrze

Théâtre de la Ville / Théâtre des Abbesses: Un homme en faillite,

tekst i reż. David Lescot


Marta Keil
prawda: całkowity paraliż sumienia

Fabriktheater Rote Fabrik w Zurichu, mikeska:plus:blendwerk: Rashomon. Truth lies next door

reż. Bernhard Mikeska


orient

Karolina Szwed
gotipua


opera

Tomasz Cyz
>>> rytuały muzyki

Staatsoper Unter den Linden w Berlinie: Claudio Monteverdi, Vespro della beata vergine.

Combattimenti di Tancredi e Clorinda, dyrygent: René Jacobs, reż. Luk Perceval; Claudio Monteverdi,

L’Orfeo, dyrygent: René Jacobs, reż. Barrie Kosky


taniec

Katarzyna Nocuń
ciało wszechobecne

Ballet Preljocaj & Granular Synthesis, N, choreogr. Angelin Preljocaj


inny teatr

Paul Allain
>>> „makbet” pieśni kozła


Agnieszka Marszałek
miejsce dla głosu

Majsternia Pisni: W niedzielę rano…, reż. Serhij Kowałewycz


festiwale

Magdalena Bartnik
zatańczyć mszę

Olsztyńskie Spotkania Teatralne


Anna Herbut

dialogi z ziemią

Muzyka i Świat. Festiwal Filmów Dokumentalnych w Krakowie


grotowski

Zbigniew Osiński
notatki ze spotkań z jerzym grotowskim


teatr w książkach

Jakub Momro
poetyka kryzysu

Jean-Pierre Sarrazac, Słownik dramatu nowoczesnego i najnowszego


noty o książkach


p i k s e l