Teatr Współczesny w Szczecinie, Spartakus. Miłość w czasach zarazy; fot. Piotr Nykowski
  • Cenzura w teatrze. Wiek XIX
  • Strategie feedbacku
  • Monika Strzępka. Reżyserka w teatrze

Didaskalia 169/170

czerwiec – sierpień 2022
  • Cenzura w teatrze. Wiek XIX
  • Strategie feedbacku
  • Monika Strzępka. Reżyserka w teatrze

Table of contents

ukraina

krytyka instytucjonalna

partycypacja

cenzura w teatrze. wiek xix

herstorie teatru

berlin

repertuar

  • Słoma

    Katarzyna Niedurny

    Teatr Współczesny w Szczecinie: Spartakus. Miłość w czasach zarazy, reż. Jakub Skrzywanek

  • Chciałabyś Fausta na prezydentkę?

    Agata Skrzypek

    Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Faust; Teatr Ludowy w Krakowie: Prezydentki, reż. Radosław Stępień

  • Nie tu, nie teraz

    Olga Katafiasz

    Stary Teatr w Krakowie: Marzenia polskie / Les rêves polonais, reż. Jędrzej Piaskowski

  • Kultura mordu

    Katarzyna Waligóra

    Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Nastia, reż. Jura Dzivakou

  • Kobieta w mieście do dwustu tysięcy mieszkańców

    Katarzyna Lemańska

    Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie: Czas porzucenia, reż. Weronika Szczawińska

  • Samozwańcza królowa doliny

    Weronika Nagawiecka

    Teatr Miniatura w Gdańsku: Tonja z Glimmerdalen, reż. Karolina Maciejaszek

  • Pluszowy spektakl

    Zofia Dąbrowska

    Teatr Lalek Guliwer w Warszawie: Królestwa, reż. Justyna Sobczyk

  • Dojrzewanie do wolności

    Małgorzata Budzowska

    Teatr Powszechny w Łodzi, Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Imagine, reż. Krystian Lupa

  • Co odziedziczyliśmy?

    Studio Teatrgaleria w Warszawie: Oda do radości, reż. Wojtek Ziemilski

  • Niewolnice polskie

    Wiktoria Tabak

    Teatr Fredry w Gnieźnie: Mrowisko: z życia dobrej służącej, reż. Wiktor Rubin

festiwale

taniec

teatr w książkach

Previous issues

Dailes teātris w Rydze, Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu, ROTKHO / ROHTKO; fot. Artūrs Pavlovs
  • Jak się robi festiwal?
  • Centrum/Peryferie
  • Strategie angażujące
Read more Didaskalia 168

Didaskalia 168

kwiecień 2022
FestivALT, Centrum w Ruchu, Still standing
  • Belgia. Grecja. Niemcy. Polska... #MeToo
  • Choreografia dla rodzin
  • Praca jest zawsze gdzie indziej
Read more Didaskalia 167

Didaskalia 167

luty 2022
Aleksander Fredro Theatre in Gniezno, No One’s Gonna Believe Me Anyway (I tak nikt mi nie uwierzy); photo: Dawid Stube
  • The #MeToo Movement and Transformation
  • Theatre and Ecology
  • Symphony of the Ursus Factory
Read more English Issue 2021

English Issue 2021

2021
Teatr Polski w Bydgoszczy, Ach, jeżeli przyjdę dać, tak okrutne, moje ostatnie pożegnanie
  • Teatr i prawo
  • Kultury lokalne
  • Wiek tańca
Read more Didaskalia 166

Didaskalia 166

grudzień 2021