- Afropejskość
- Hakowanie patriarchatu
- Słodko śpiąca Europa
Table of contents
afropejskość
-
Od uniwersalizmu do różnorodności
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
holzinger
-
Hakowanie patriarchatu. Postcyberfeminizm w twórczości Florentiny Holzinger
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
otero
-
Struktura daje mi wolność
Z Mariną Otero rozmawia Kamila Łapicka
-
Tancerka, która nie tańczy
Fuck Me oraz Love Me: reż. Marina Otero
instytuowanie
-
Seniorskie potańcówki
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Dreaming as Performance
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Wy/twórczość. Praktyki artystyczne w performansie instytucjonalnym na przykładzie powstawania spektaklu „Malina”
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Uważne słuchanie jest podstawą
Z Jakubem Studzińskim rozmawia Katarzyna Lemańska
teatr i historia
-
Teatralne rekonstrukcje Jakuba Skrzywanka
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Aktor Michał Opaliński wychodzi z roli
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego, Teatr Polski w Podziemiu Wrocław: Zbrodnia i kara. Z powodu zbrodni Rosjan, których nie potrafimy zrozumieć, reż. Jakub Skrzywanek
ukraina
-
Słodko śpiąca Europa albo trzy spektakle o wojnie
Narodowy Dramatyczny Teatr im. Iwana Franka w Iwano-Frankiwsku w Ukrainie: Dziady, reż. Maja Kleczewska; Fundacja CHÓR KOBIET; Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie; Maxim Gorki Theater; Festival d’Avignon; Maillon, Théâtre de Strasbourg – Scène européenne; SPRING Performing Arts Festival; Tangente St. Pölten – Festival Für Gegenwartskultur: Matki. Pieśń na czas wojny, reż. Marta Górnicka; Teatr Współczesny w Szczecinie: Powiem ci jutro, reż. Nina Khyzhna
-
Raz za razem
Fundacja CHÓR KOBIET; Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie; Maxim Gorki Theater; Festival d’Avignon; Maillon, Théâtre de Strasbourg – Scène européenne; SPRING Performing Arts Festival; Tangente St. Pölten – Festival Für Gegenwartskultur: Matki. Pieśń na czas wojny, reż. Marta Górnicka
repertuar
-
Nie musisz kochać swojej pracy
Teraz Poliż: Seks, praca i marzenia, reż. Agnieszka Jakimiak
-
Bez rozdzierania szat
Komuna Warszawa: Uroboros. Rewia na trzy aktorki, reż. Agata Koszulińska
-
Czas odkładania kamieni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Melodramat, reż. Anna Smolar
-
Ucieczka od działania
Nowy Teatr w Warszawie: Przemiana, reż. Grzegorz Jaremko
-
Potrzeba Big Maca
Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka w Warszawie: Podwójny z frytkami, reż. Piotr Pacześniak
festiwale
-
Szekspir? Sprawdzam
27. Festiwal Szekspirowski w Gdańsku
-
Gwiazdy, gliny, ośmiornice
27. Międzynarodowy Festiwal Kontakt w Toruniu
-
Transcendencja wszystkiego, co znamy
Malta Festival Poznań
taniec
-
Figura nieznana
Muzeum Narodowe w Warszawie: Rzeźbiary, choreogr. Weronika Pelczyńska, Magda Fejdasz
-
Narodowe rzeźbiary
Z Weroniką Pelczyńską i Magdą Fejdasz rozmawia Michalina Spychała
opera
-
A jak królem, a jak katem będziesz…
Salzburger Festspiele: Makbet, reż. Krzysztof Warlikowski
-
Kogo stać na wirtualnego „Parsifala”?
Bayreuther Festspiele: Parsifal, reż. Jay Scheib
zagranica
-
Otrzepując piach z buta
Prague Quadrennial of Performance Design and Space
-
„13. The Future is Female”
Holland Festival w Amsterdamie
teatr w książkach
Previous issues
Didaskalia 183
Didaskalia 181/182
- Postnuklearny świat na fotografiach
- Taniec-kłącze
- Feministycznie, kolektywnie, horyzontalnie