Teatr 21, Jak przestałem być idealny: Maja Kowalczyk
  • Centrum Politycznego Piękna
  • Badania artystyczne
  • Gertrude Stein gra na komputerze

Didaskalia 165

październik 2021
  • Centrum Politycznego Piękna
  • Badania artystyczne
  • Gertrude Stein gra na komputerze

Spis treści

centrum politycznego piękna

hasior

badania artystyczne

grzegorzewski

dramaturgie

rycharski

herstorie teatru

repertuar

  • Co się kryje w ciemności

    Stanisław Godlewski

    Komuna Warszawa: Humans are Dead, We’re the Humans Now reż. Michał Kmiecik; Stan wyjątkowy albo Krzykucha. Stand up (for your rights) Komedy, reż. Jana Shostak; Za tobą, moja zimna ciotko, reż. Alka Nauman i Adelina Cimochowicz

  • Klub Warszawa

    Katarzyna Niedurny

    Teatr Collegium Nobilium / TR Warszawa: Klub, reż. Weronika Szczawińska

  • Życzymy udanego płakania

    Izabela Zawadzka

    Stowarzyszenie Scena Robocza: Have a good cry, Magda Szpecht, Lena Schimscheiner, Weronika Pelczyńska

  • Nuda rewolucji

    Maksymilian Wroniszewski

    Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Balkon, reż. Jan Klata

  • Struktury czułości

    Magdalena Hasiuk

    Teatr 21 w Warszawie: Ciało w ciało z Marilyn, realiz. Justyna Wielgus, Justyna Lipko-Konieczna; Fundacja Teatru 21 i Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie: Jak przestałem być idealny, reż. Justyna Sobczyk, Justyna Lipko-Konieczna, Justyna Wielgus

  • Cywilizacja śmierci

    Paweł Schreiber

    Teatr Polski w Bydgoszczy: Maszyna, reż. Jagoda Szelc

  • Emancypacja pozorna

    Bartosz Cudak

    Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Klątwa rodziny Kennedych, reż. Wiktor Rubin

  • Wspomnienia z przyszłości

    Maria Magdalena Ożarowska

    STUDIO teatrgaleria: Raj. Potop (I część Trylogii klimatycznej), reż. Grzegorz Jaremko

  • Wyemancypować wszystkich! Nikogo nie oszczędzać!

    Hanna Księżniakiewicz

    Stary Teatr w Krakowie: Halka, reż. Anna Smolar

taniec

festiwale

zagranica

opera

teatr w książkach

Poprzednie numery

Teatr Współczesny w Szczecinie, Spartakus. Miłość w czasach zarazy; fot. Piotr Nykowski
  • Cenzura w teatrze. Wiek XIX
  • Strategie feedbacku
  • Monika Strzępka. Reżyserka w teatrze
Czytaj dalej Didaskalia 169/170

Didaskalia 169/170

czerwiec – sierpień 2022
Dailes teātris w Rydze, Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu, ROTKHO / ROHTKO; fot. Artūrs Pavlovs
  • Jak się robi festiwal?
  • Centrum/Peryferie
  • Strategie angażujące
Czytaj dalej Didaskalia 168

Didaskalia 168

kwiecień 2022
FestivALT, Centrum w Ruchu, Still standing
  • Belgia. Grecja. Niemcy. Polska... #MeToo
  • Choreografia dla rodzin
  • Praca jest zawsze gdzie indziej
Czytaj dalej Didaskalia 167

Didaskalia 167

luty 2022
Aleksander Fredro Theatre in Gniezno, No One’s Gonna Believe Me Anyway (I tak nikt mi nie uwierzy); photo: Dawid Stube
  • The #MeToo Movement and Transformation
  • Theatre and Ecology
  • Symphony of the Ursus Factory
Czytaj dalej English Issue 2021

English Issue 2021

2021