Teatr 21, Jak przestałem być idealny: Maja Kowalczyk
  • Centrum Politycznego Piękna
  • Badania artystyczne
  • Gertrude Stein gra na komputerze

Didaskalia 165

październik 2021
  • Centrum Politycznego Piękna
  • Badania artystyczne
  • Gertrude Stein gra na komputerze

Spis treści

centrum politycznego piękna

hasior

badania artystyczne

grzegorzewski

dramaturgie

rycharski

herstorie teatru

repertuar

  • Co się kryje w ciemności

    Stanisław Godlewski

    Komuna Warszawa: Humans are Dead, We’re the Humans Now reż. Michał Kmiecik; Stan wyjątkowy albo Krzykucha. Stand up (for your rights) Komedy, reż. Jana Shostak; Za tobą, moja zimna ciotko, reż. Alka Nauman i Adelina Cimochowicz

  • Klub Warszawa

    Katarzyna Niedurny

    Teatr Collegium Nobilium / TR Warszawa: Klub, reż. Weronika Szczawińska

  • Życzymy udanego płakania

    Izabela Zawadzka

    Stowarzyszenie Scena Robocza: Have a good cry, Magda Szpecht, Lena Schimscheiner, Weronika Pelczyńska

  • Nuda rewolucji

    Maksymilian Wroniszewski

    Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Balkon, reż. Jan Klata

  • Struktury czułości

    Magdalena Hasiuk

    Teatr 21 w Warszawie: Ciało w ciało z Marilyn, realiz. Justyna Wielgus, Justyna Lipko-Konieczna; Fundacja Teatru 21 i Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie: Jak przestałem być idealny, reż. Justyna Sobczyk, Justyna Lipko-Konieczna, Justyna Wielgus

  • Cywilizacja śmierci

    Paweł Schreiber

    Teatr Polski w Bydgoszczy: Maszyna, reż. Jagoda Szelc

  • Emancypacja pozorna

    Bartosz Cudak

    Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Klątwa rodziny Kennedych, reż. Wiktor Rubin

  • Wspomnienia z przyszłości

    Maria Magdalena Ożarowska

    STUDIO teatrgaleria: Raj. Potop (I część Trylogii klimatycznej), reż. Grzegorz Jaremko

  • Wyemancypować wszystkich! Nikogo nie oszczędzać!

    Hanna Księżniakiewicz

    Stary Teatr w Krakowie: Halka, reż. Anna Smolar

taniec

festiwale

zagranica

opera

teatr w książkach

Poprzednie numery

Polski Theatre in the Underground, Crime and Punishment. Because of the Russian Crimes that We Cannot Understand; photo: Natalia Kabanow
  • Hacking Patriarchy
  • Access Intimacy
  • Dance as Memory Machine
Czytaj dalej

English Issue 2023

Katarzyna Żeglicka, Ustawka w brokacie; fot. Justyna Żądło. Katarzyna Żeglicka przechodzi przez masywne drewniane, stare drzwi. Jej strój jest błyszczący i bardzo kolorowy. Ma na sobie różowe spodnie, złote buty, zieloną tunikę z cekinami, Na głowie i ramionach ma granatowo-złotą pelerynkę, spod której rozciąga się długi tren w grube różowo-biało-zielone pasy. Lewą ręką trzyma klamkę otwartych na oścież drzwi.
  • Strefa Wolnosłowa
  • Kto mi daje prawo do bycia crip
  • Scena ballroomowa
Czytaj dalej Didaskalia 178

Didaskalia 178

grudzień 2023
Gruba i Głupia, Very Funny; fot. Dawid Linkowski/Festiwal Szekspirowski w Gdańsku
  • Afropejskość
  • Hakowanie patriarchatu
  • Słodko śpiąca Europa
Czytaj dalej Didaskalia 177

Didaskalia 177

październik 2023
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, Żywot i śmierć pana Hersha Libkina z Sacramento w stanie Kalifornia; fot. Krzysztof Bieliński
  • Tango jako maszyna pamięci
  • Autofikcje
  • InSzPer: praktykowanie feedbacku
Czytaj dalej Didaskalia 175/176

Didaskalia 175/176

czerwiec – sierpień 2023