- Centrum Politycznego Piękna
- Badania artystyczne
- Gertrude Stein gra na komputerze
Spis treści
centrum politycznego piękna
-
„Federalny program ratunkowy” Centrum Politycznego Piękna jako przykład performansu pamięci wielokierunkowej
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Hiperrzeczywistość
Z Yasserem Almaamounem rozmawia Wiktoria Tabak
hasior
-
Władysław Hasior: od rzeźby do performansu
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
badania artystyczne
-
Praktyka kuratorska jako produkcja wiedzy. „Biopolis” Pracowni Kuratorskiej
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Rozruchy badawczo-artystyczne w sztukach performatywnych: zbliżenie na taniec, ruch i choreografię
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Przestrzenie bez adresów. Praktykowanie badań artystycznych w polu choreografii
Z Alicją Czyczel, Bartoszem Ostrowskim i Magdaleną Ptasznik rozmawiają Maciej Guzy, Anna Majewska (wywiad przygotowała Pracownia Kuratorska w składzie: Zuzanna Berendt, Maciej Guzy, Anna Majewska, Ada Ruszkiewicz, Weronika Wawryk)
grzegorzewski
-
Radykalny obrót rzeczy
Z Jackiem Waltosiem rozmawia Maryla Zielińska
dramaturgie
-
Gertrude Stein gra na komputerze
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Ciało produkujące pytania
Z Agatą Siniarską rozmawia Zuzanna Berendt
-
Dramaturgia w praktyce
Dramaturgia. Przewodnik, red. Iga Gańczarczyk i Olga Katafiasz, Kraków 2021
rycharski
-
Pomnik chłopa – przystanki sensu, stacje rozpadu
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
herstorie teatru
-
Solska i „pani Stacha”
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Scena i Lutnia Robotnicza (1919-1921)
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
repertuar
-
Co się kryje w ciemności
Komuna Warszawa: Humans are Dead, We’re the Humans Now reż. Michał Kmiecik; Stan wyjątkowy albo Krzykucha. Stand up (for your rights) Komedy, reż. Jana Shostak; Za tobą, moja zimna ciotko, reż. Alka Nauman i Adelina Cimochowicz
-
Klub Warszawa
Teatr Collegium Nobilium / TR Warszawa: Klub, reż. Weronika Szczawińska
-
Życzymy udanego płakania
Stowarzyszenie Scena Robocza: Have a good cry, Magda Szpecht, Lena Schimscheiner, Weronika Pelczyńska
-
Nuda rewolucji
Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Balkon, reż. Jan Klata
-
Struktury czułości
Teatr 21 w Warszawie: Ciało w ciało z Marilyn, realiz. Justyna Wielgus, Justyna Lipko-Konieczna; Fundacja Teatru 21 i Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie: Jak przestałem być idealny, reż. Justyna Sobczyk, Justyna Lipko-Konieczna, Justyna Wielgus
-
Cywilizacja śmierci
Teatr Polski w Bydgoszczy: Maszyna, reż. Jagoda Szelc
-
Emancypacja pozorna
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Klątwa rodziny Kennedych, reż. Wiktor Rubin
-
Wspomnienia z przyszłości
STUDIO teatrgaleria: Raj. Potop (I część Trylogii klimatycznej), reż. Grzegorz Jaremko
-
Wyemancypować wszystkich! Nikogo nie oszczędzać!
Stary Teatr w Krakowie: Halka, reż. Anna Smolar
taniec
-
Zobacz. Zauważ. Zapamiętaj
Krakowski Festiwal Tańca „Zobaczyć taniec”
festiwale
-
Szekspir (nie)konwencjonalny
Festiwal Szekspirowski w Gdańsku
-
Krew w butelce
Needcompany: Billy’s Violence
-
Zupełnie inna organizacja świata
Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu
-
Pośrednie duchy
31. Malta Festival Poznań
zagranica
-
Co widać za krawędzią?
Damaged Goods: Cascade, choreogr. Meg Stuart
-
Godot w Wuhan
Z Wang Chongiem i Peng Tao rozmawiają Tomasz Wiśniewski i Katarzyna Kręglewska
opera
-
Morze miłości nieskończone
Bayerische Staatsoper w Monachium: Tristan i Izolda, reż. Krzysztof Warlikowski
-
Holender Monte Christo i Walkiria jak malowanie
Bayreuther Festspiele 2021
teatr w książkach
-
Biedni Polacy już na nic nie patrzą
Michał Zadara, Sprawiedliwość 1968-2018, Kraków 2021
-
Odejmowanie barw
Piotr Paziński, Atrapy stworzenia, Kraków – Budapeszt – Syrakuzy 2020
Poprzednie numery
- Trylogia przyrodoznawcza
- Godziny pracy w teatrze
- Student. Konstanty Puzyna
Didaskalia 181/182
Didaskalia 180
- Postnuklearny świat na fotografiach
- Taniec-kłącze
- Feministycznie, kolektywnie, horyzontalnie