Nadzorowanie standardów etycznych: Redakcja nadzoruje standardy etyczne wszystkich nadesłanych publikacji naukowych i podejmuje wszelkie możliwe środki przeciwko jakimkolwiek nadużyciom w zakresie publikacji.
Zasady Fair play: Zgłaszane rękopisy są oceniane pod kątem treści intelektualnej bez względu na pochodzenie rasowe, płeć, orientację seksualną, przekonania religijne, obywatelstwo lub ideologię polityczną.
Decyzje dotyczące publikacji: Redaktor jest odpowiedzialny za podjęcie decyzji, który z nadesłanych artykułów powinien, a który nie powinien być opublikowany. Decyzja o przyjęciu lub odrzuceniu tekstu do publikacji opiera się na jej znaczeniu, oryginalności, jasności i adekwatności względem zakresu czasopisma.
Poufność: Redaktor jak i członkowie zespołu redakcyjnego mają obowiązek dopilnować, aby wszystkie materiały przekazane do czasopisma pozostały poufne przez cały okres trwania procesu recenzowania. Nie wolno im ujawniać żadnych informacji o przedłożonym rękopisie nikomu innemu niż autorom, recenzentom, potencjalnym recenzentom, innym doradcom redakcyjnym czy wydawcy.
Ujawnienie i konflikt interesów: Nieopublikowane materiały ujawnione w przesłanym rękopisie nie mogą być wykorzystywane przez redaktora ani zespół redakcyjny we własnych badaniach bez pisemnej zgody autorów. Redaktorzy niniejszego czasopisma powinni zawsze wykluczać potrzeby biznesowe z naruszania standardów intelektualnych i etycznych.
Prowadzenie ewidencji: Redaktorzy będą pilnować poprawności publikowanych akt akademickich poprzez wydawanie poprawek i wycofywanie się w razie potrzeby oraz ściganie podejrzanych lub domniemanych nadużyć w zakresie badań i publikacji. Plagiat i fałszywe dane są niedopuszczalne.
Zespół redakcyjny zawsze będzie skłonny do opublikowania poprawek, wyjaśnień, wycofań i przeprosin w razie potrzeby.
Wycofanie artykułów: Zespół redakcyjny czasopisma rozważy wycofanie publikacji, jeżeli:
- posiadają wyraźne dowody na to, że wyniki są nierzetelne, lub stanowią rezultat niewłaściwego postępowania (np. sfałszowanie danych), lub uczciwego błędu (np. błędne obliczenie lub błąd eksperymentalny),
- wyniki zostały wcześniej opublikowane w innym miejscu bez odpowiedniego odniesienia, zezwolenia lub uzasadnienia (przypadki nadmiarowej publikacji),
- stanowi plagiat lub potwierdzono zgłoszenia nieetycznych badań.
Zawiadomienie o wycofaniu powinno być powiązane z wycofanym artykułem (poprzez włączenie tytułu i autorów do nagłówka „wycofanie”), wyraźnie identyfikując wycofany artykuł i stwierdzając, kto go wycofuje. Powiadomienia o wycofaniu powinny zawsze podawać powód (powody) wycofania, w celu odróżnienia uczciwego błędu od niewłaściwego postępowania.
Wycofane artykuły nie będą usuwane z drukowanych kopii czasopisma ani z archiwów elektronicznych, ale ich status wycofania będzie wskazywany w sposób jak najbardziej przejrzysty.