
- Zwrot ludowy w teatrze
- Choreopolityki i nawiedzone ciała
- Jan Klata w Narodowym
Spis treści
historia teatru polskiego. konstelacje
-
Choreopolityki i nawiedzone ciała
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Opera w Polsce. Na przecięciu klasy i narodowości
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
kozyra
-
Polityka mięsności. O „Piramidzie zwierząt” Katarzyny Kozyry
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
historia. rewizje
-
Zagrajmy chłopstwo jeszcze raz. „Zwrot ludowy” w scenicznych adaptacjach
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Czy „opiewać współczesne wypadki”?
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Przeszłość jako powtórzenie. Inspiracje historyczne i ich rola w praktyce reżysersko-dramaturgicznej na przykładzie spektaklu „Arianie”
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
mądzik
-
„Teatr jest formą mojego życia”. Leszek Mądzik
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
aktorki
-
Litr soku pomidorowego, tabliczka gorzkiej czekolady, największy na świecie banan
Z Martyną Krzysztofik rozmawia Justyna Nowicka
klata w narodowym
repertuar
-
O czym milczą mury, a ludzie nie chcą pamiętać
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Protest kielecki. Do kogo należą Kielce?, reż. Jakub Skrzywanek
-
Nie ufaj katolikom, Gertrude!
Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Sceny z życia pobożnych mieszkańców Waldenburga, reż. Jacek Jabrzyk
-
Teatr moralnego niepokoju
Teatr Powszechny w Warszawie: Kobieta samotna, reż. Anna Smolar
-
Nadal uważam, że to dobry pomysł
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Będzie trzeba, to pójdę na wojnę, reż. Magda Szpecht
-
Przynęty
Nowy Teatr w Warszawie: Nagle, ostatniego lata, reż. Michał Borczuch
-
Nie wszyscy jesteśmy uchodźcami
Wrocławski Teatr Współczesny, Teatr Dramatyczny w Warszawie: Un-packing, reż. Katarzyna Kalwat
-
Robiliśmy wszystko według instrukcji, a stolik nadal się rozpada
Stary Teatr w Krakowie: Sceny z życia małżeńskiego, reż. Katarzyna Minkowska
-
Mecz o wszystko czy mecz o nic?
Wrocławski Teatr Pantomimy: French Open, reż. Cezary Tomaszewski
-
Jak kochamy?
Teatr Barakah w Krakowie: Amoria, reż. Klaudia Gębska
taniec
-
Te inne łabędzie
Komuna Warszawa: Kocham balet, choreogr. Ramona Nagabczyńska
-
Tańcząc ukryte
Teatr KTO, Krakowski Teatr Tańca: Salon Bizarre, reż. Jakub Mędrzycki, Ilona Gumowska; Hold onto the Wind, choreogr. Monika Szpunar; M Studio: Dirty Dancing, reż. Eryk Makohon
-
Białe plamy
Festiwal Sakura. IV Wrocławskie Dni Japońskich Inspiracji
festiwale
-
Ofelia i inne talenty
29. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu
-
Rodzinne i polityczne
8. Międzynarodowy Festiwal Open the Door w Katowicach
zagranica
-
Przeciwko bractwom
Metro Gestão Cultural, Carolina Bianchi, Cara de Cavalo: The Brotherhood, reż. Carolina Bianchi
-
Klasyka odczytana na nowo w Dramaten
Kungliga Dramatiska Teatern w Sztokholmie: Król Lear, reż. Falk Richter; Pelikan, reż. Emil Graffman
-
Komedia o ludobójstwie
Maxim Gorki Theater w Berlinie: Karabakh Memory, reż. Roza Sarkisian
-
Frank Castorf o sprawie Dantona i nieudanych rewolucjach
Staatsschauspiel Dresden: Śmierć Dantona, reż. Frank Castorf
teatr w książkach
-
Biografia wyczekana
Beata Guczalska, Swinarski. Biografia ukryta, Kraków 2024
-
Słodycz uwielbienia
Agata Łuksza, Tort Marcello. Kultury fanowskie w teatrze XIX wieku, Kraków 2023
Publikacja ukazała się przy wsparciu Instytutu Książki w ramach programu wydawniczego Inne Tradycje. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach dotacji celowej Nr 90/DF-VII/2025
Poprzednie numery

- Prapremiera „Warszawianki”
- Schrony przeciwatomowe
- Centrum Sztuki Osadzonych