- Zwrot ludowy w teatrze
 - Choreopolityki i nawiedzone ciała
 - Jan Klata w Narodowym
 
Spis treści
historia teatru polskiego. konstelacje
- 
Choreopolityki i nawiedzone ciała
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
 - 
Opera w Polsce. Na przecięciu klasy i narodowości
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
 
kozyra
- 
Polityka mięsności. O „Piramidzie zwierząt” Katarzyny Kozyry
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
 
historia. rewizje
- 
Zagrajmy chłopstwo jeszcze raz. „Zwrot ludowy” w scenicznych adaptacjach
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
 - 
Czy „opiewać współczesne wypadki”?
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
 - 
Przeszłość jako powtórzenie. Inspiracje historyczne i ich rola w praktyce reżysersko-dramaturgicznej na przykładzie spektaklu „Arianie”
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
 
mądzik
- 
„Teatr jest formą mojego życia”. Leszek Mądzik
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
 
aktorki
- 
Litr soku pomidorowego, tabliczka gorzkiej czekolady, największy na świecie banan
Z Martyną Krzysztofik rozmawia Justyna Nowicka
 
klata w narodowym
repertuar
- 
O czym milczą mury, a ludzie nie chcą pamiętać
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Protest kielecki. Do kogo należą Kielce?, reż. Jakub Skrzywanek
 - 
Nie ufaj katolikom, Gertrude!
Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Sceny z życia pobożnych mieszkańców Waldenburga, reż. Jacek Jabrzyk
 - 
Teatr moralnego niepokoju
Teatr Powszechny w Warszawie: Kobieta samotna, reż. Anna Smolar
 - 
Nadal uważam, że to dobry pomysł
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Będzie trzeba, to pójdę na wojnę, reż. Magda Szpecht
 - 
Przynęty
Nowy Teatr w Warszawie: Nagle, ostatniego lata, reż. Michał Borczuch
 - 
Nie wszyscy jesteśmy uchodźcami
Wrocławski Teatr Współczesny, Teatr Dramatyczny w Warszawie: Un-packing, reż. Katarzyna Kalwat
 - 
Robiliśmy wszystko według instrukcji, a stolik nadal się rozpada
Stary Teatr w Krakowie: Sceny z życia małżeńskiego, reż. Katarzyna Minkowska
 - 
Mecz o wszystko czy mecz o nic?
Wrocławski Teatr Pantomimy: French Open, reż. Cezary Tomaszewski
 - 
Jak kochamy?
Teatr Barakah w Krakowie: Amoria, reż. Klaudia Gębska
 
taniec
- 
Te inne łabędzie
Komuna Warszawa: Kocham balet, choreogr. Ramona Nagabczyńska
 - 
Tańcząc ukryte
Teatr KTO, Krakowski Teatr Tańca: Salon Bizarre, reż. Jakub Mędrzycki, Ilona Gumowska; Hold onto the Wind, choreogr. Monika Szpunar; M Studio: Dirty Dancing, reż. Eryk Makohon
 - 
Białe plamy
Festiwal Sakura. IV Wrocławskie Dni Japońskich Inspiracji
 
festiwale
- 
Ofelia i inne talenty
29. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu
 - 
Rodzinne i polityczne
8. Międzynarodowy Festiwal Open the Door w Katowicach
 
zagranica
- 
Przeciwko bractwom
Metro Gestão Cultural, Carolina Bianchi, Cara de Cavalo: The Brotherhood, reż. Carolina Bianchi
 - 
Klasyka odczytana na nowo w Dramaten
Kungliga Dramatiska Teatern w Sztokholmie: Król Lear, reż. Falk Richter; Pelikan, reż. Emil Graffman
 - 
Komedia o ludobójstwie
Maxim Gorki Theater w Berlinie: Karabakh Memory, reż. Roza Sarkisian
 - 
Frank Castorf o sprawie Dantona i nieudanych rewolucjach
Staatsschauspiel Dresden: Śmierć Dantona, reż. Frank Castorf
 
teatr w książkach
- 
Biografia wyczekana
Beata Guczalska, Swinarski. Biografia ukryta, Kraków 2024
 - 
Słodycz uwielbienia
Agata Łuksza, Tort Marcello. Kultury fanowskie w teatrze XIX wieku, Kraków 2023
 
Publikacja ukazała się przy wsparciu Instytutu Książki w ramach programu wydawniczego Inne Tradycje. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach dotacji celowej Nr 90/DF-VII/2025
Poprzednie numery
- Prapremiera „Warszawianki”
 - Schrony przeciwatomowe
 - Centrum Sztuki Osadzonych