- Lola Arias: przewodnik
- #MeToo i transformacja
- Laboratorium Nowego Teatru
Spis treści
lola arias
-
Lola Arias: Pozostać w fikcji, by przekroczyć fikcję
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Oddać się na służbę konkretnej historii
Z Lolą Arias rozmawia Paweł Sztarbowski
-
Próbowanie przyszłości
Z Lolą Arias rozmawia Tomasz Kireńczuk
#metoo
-
„Naszym światem włada nieczułość”
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
jewreinow
-
Wyjść z teatru i w nim pozostać
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
witkacy
-
Nowe formy w dramaturgii Witkacego i wynikające stąd spory
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
kumiodori
-
Kumiodori – teatr królestwa Riukiu
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
laboratorium nowego teatru
-
Okres przejściowy: między szkołą a instytucją
Z Tomaszem Kireńczukiem rozmawia Bartosz Cudak
-
Zwykła historia
Teatr Nowy Proxima w Krakowie: Robotnica albo 27 omdleń klasy robotniczej, reż. Daria Kubisiak
-
Jeszcze słabsze obrazy polskiej transformacji
Teatr Nowy Proxima w Krakowie: VHS – Visual Homemade Stories, reż. Klaudia Hartung-Wójciak
-
Czy mam prawo do wątpliwości?
Teatr Nowy Proxima w Krakowie: Spektakl dyplomowy, czyli kilka piosenek o przemocy w teatrze, twórcy: Karolina Szczypek, Magdalena Dębicka, Andrzej Błażewicz, Paweł Sablik, Wojciech Jastrzębski
repertuar
-
Gdy diabeł mówi dobranoc
Teatr Narodowy w Warszawie: Matka Joanna od Aniołów, reż. Wojciech Faruga; Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego: Wyspa, reż. Piotr Cieplak; Teatr Żydowski im. Ester Rachel i Idy Kamińskich w Warszawie: Der Szturem. Cwiszyn / Burza. Pomiędzy, reż. Damian Josef Neć; TR Warszawa: 2020: Burza, reż. Grzegorz Jarzyna
-
Zamieszkiwanie feministycznych utopii
Komuna Warszawa: Let’s Make Noise, Sisters!, reż. Zorka Wollny; Dwelling in possibilities, reż. Natasza Gerlach
-
Przez bajkę o wojnie
Teatr Lalek Arlekin im. Henryka Ryla w Łodzi: Rutka, reż. Karolina Maciejaszek
-
Polska chuć i francuski gorset
Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Cudowne i pożyteczne. O seksie, reż. Martyna Majewska; Pani Bovary, reż. Maciej Podstawny
-
Wyrzucam strach
Teatr Powszechny w Warszawie: Ronja, reż. Anna Ilczuk
-
Faszyści i czarownice
Teraz Poliż: Familia, reż. Jakub Skrzywanek
boska komedia
-
Boskie premiery
13. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia w Krakowie
-
Autobiografia Michała
Teatr Łaźnia Nowa: Autobiografia na wszelki wypadek, reż. Michał Buszewicz
taniec
-
Kiedy kończy się początek?
l’Avant Scene Cognac: Same same & different, choreogr. Agata Maszkiewicz
-
Bolesne zderzenia
Clash! International Festival: Orīgī: choreogr. Václav Kuneš; Find the love in the dark: choreogr. Davide Valrosso
festiwale
-
„Letnio i kulturalnie”
60. Kaliskie Spotkania Teatralne – Festiwal Sztuki Aktorskiej
-
Nieudany świat dorosłych
24.Międzynarodowy Festiwal Teatrów dla Dzieci i Młodzieży Korczak Dzisiaj
zagranica
-
Przeczekiwanie na dobry czas
Gob Squad: Show Me A Good Time
-
Topografia doświadczeń, czyli podróż do wnętrza siebie
Teatr Amareya & Guests: Dom-bieg-dom, reż. Katarzyna Pastuszak
teatr w książkach
-
Faust?
Jerzy Jarocki. Głosy, wspomnienia, wywiady, Kraków 2020
-
Solska raz jeszcze – feministyczna monografia korygująca
Natalija Jakubowa, Irena Solskaja. Briemia nieobycznosti, Moskwa 2019
Poprzednie numery
Didaskalia 183
- Trylogia przyrodoznawcza
- Godziny pracy w teatrze
- Student. Konstanty Puzyna
Didaskalia 181/182
Didaskalia 180
- Postnuklearny świat na fotografiach
- Taniec-kłącze
- Feministycznie, kolektywnie, horyzontalnie