Lola Arias, Melancholia i manifestacje
  • Lola Arias: przewodnik
  • #MeToo i transformacja
  • Laboratorium Nowego Teatru

Didaskalia 161

luty 2021
  • Lola Arias: przewodnik
  • #MeToo i transformacja
  • Laboratorium Nowego Teatru

Spis treści

lola arias

#metoo

jewreinow

witkacy

kumiodori

laboratorium nowego teatru

repertuar

  • Gdy diabeł mówi dobranoc

    Maryla Zielińska

    Teatr Narodowy w Warszawie: Matka Joanna od Aniołów, reż. Wojciech Faruga; Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego: Wyspa, reż. Piotr Cieplak; Teatr Żydowski im. Ester Rachel i Idy Kamińskich w Warszawie: Der Szturem. Cwiszyn / Burza. Pomiędzy, reż. Damian Josef Neć; TR Warszawa: 2020: Burza, reż. Grzegorz Jarzyna

  • Zamieszkiwanie feministycznych utopii

    Ida Ślęzak

    Komuna Warszawa: Let’s Make Noise, Sisters!, reż. Zorka Wollny; Dwelling in possibilities, reż. Natasza Gerlach

  • Przez bajkę o wojnie

    Hanna Księżniakiewicz

    Teatr Lalek Arlekin im. Henryka Ryla w Łodzi: Rutka, reż. Karolina Maciejaszek

  • Polska chuć i francuski gorset

    Magda Piekarska

    Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Cudowne i pożyteczne. O seksie, reż. Martyna Majewska; Pani Bovary, reż. Maciej Podstawny

  • Wyrzucam strach

    Ewa Hevelke

    Teatr Powszechny w Warszawie: Ronja, reż. Anna Ilczuk

  • Faszyści i czarownice

    Wiktoria Tabak

    Teraz Poliż: Familia, reż. Jakub Skrzywanek

boska komedia

  • Boskie premiery

    Agata Skrzypek

    13. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia w Krakowie

  • Autobiografia Michała

    Izabela Zawadzka

    Teatr Łaźnia Nowa: Autobiografia na wszelki wypadek, reż. Michał Buszewicz

taniec

  • Kiedy kończy się początek?

    Maciej Guzy

    l’Avant Scene Cognac: Same same & different, choreogr. Agata Maszkiewicz

  • Bolesne zderzenia

    Urszula Pysyk

    Clash! International Festival: Orīgī: choreogr. Václav Kuneš; Find the love in the dark: choreogr. Davide Valrosso

festiwale

zagranica

teatr w książkach

Poprzednie numery

Polski Theatre in the Underground, Crime and Punishment. Because of the Russian Crimes that We Cannot Understand; photo: Natalia Kabanow
  • Hacking Patriarchy
  • Access Intimacy
  • Dance as Memory Machine
Czytaj dalej

English Issue 2023

Katarzyna Żeglicka, Ustawka w brokacie; fot. Justyna Żądło. Katarzyna Żeglicka przechodzi przez masywne drewniane, stare drzwi. Jej strój jest błyszczący i bardzo kolorowy. Ma na sobie różowe spodnie, złote buty, zieloną tunikę z cekinami, Na głowie i ramionach ma granatowo-złotą pelerynkę, spod której rozciąga się długi tren w grube różowo-biało-zielone pasy. Lewą ręką trzyma klamkę otwartych na oścież drzwi.
  • Strefa Wolnosłowa
  • Kto mi daje prawo do bycia crip
  • Scena ballroomowa
Czytaj dalej Didaskalia 178

Didaskalia 178

grudzień 2023
Gruba i Głupia, Very Funny; fot. Dawid Linkowski/Festiwal Szekspirowski w Gdańsku
  • Afropejskość
  • Hakowanie patriarchatu
  • Słodko śpiąca Europa
Czytaj dalej Didaskalia 177

Didaskalia 177

październik 2023
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, Żywot i śmierć pana Hersha Libkina z Sacramento w stanie Kalifornia; fot. Krzysztof Bieliński
  • Tango jako maszyna pamięci
  • Autofikcje
  • InSzPer: praktykowanie feedbacku
Czytaj dalej Didaskalia 175/176

Didaskalia 175/176

czerwiec – sierpień 2023