Teatr Capitol we Wrocławiu, Teatr nie działa: Konrad Imiela; fot. BTW Photographers/Teatr Muzyczny Capitol
  • Ekokatastrofy, ekoszok, ekoetyka
  • Teatralne krawcowe szyją maseczki
  • Reprezentacje niepełnosprawności

Didaskalia 162

kwiecień 2021
  • Ekokatastrofy, ekoszok, ekoetyka
  • Teatralne krawcowe szyją maseczki
  • Reprezentacje niepełnosprawności

Spis treści

ekologie teatru

ekokatastrofy

reprezentacje niepełnosprawności

krytyka instytucjonalna

manifestacje

  • Protestocen

    Maciej Guzy

    BWA Wrocław Galerie Sztuki Współczesnej – BWA Wrocław Główny: Trzy to już tłum, kuratorki: Michał Grzegorzek, Anka Herbut, Gregor Różański

  • Teatr nie działa, aktor jest obecny

    Magda Piekarska

    Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu: Teatr nie działa

repertuar

taniec

  • Umiar i nadmiar

    Pamela Bosak

    Nowy Teatr w Warszawie, Teatr im. S. Żeromskiego w Kielcach: Expiria, choreogr. Agnieszka Kryst; Salvage, choreogr. Hana Umeda i Kasia Wolińska

  • Ustanawianie miejsca?

    Urszula Pysyk

    Kampnagel w Hamburgu: Space gives place, choreogr. Maria Zimpel

  • Nie wiedząc

    Agata Chałupnik

    Fundacja Ciało/Umysł w Warszawie: Performing Europe, kuratorka: Edyta Kozak, 27-29 listopada 2020

  • Zwichnięte skrzydła

    Stanisław Godlewski

    Fundacja Ciało/Umysł, Przestrzenie Sztuki. Lublin/Centrum Kultury w Lublinie: Drama, choreogr. Paweł Sakowicz

teatr w książkach

Poprzednie numery

Rebeka Chaillon
  • Rébecca Chaillon
  • Środula. Nie-miejsce
  • Impro i stand-up
Czytaj dalej Didaskalia 180

Didaskalia 180

kwiecień 2024
Nowy Teatr w Warszawie, Fobia; fot. Rafaello Zeloncini
  • Postnuklearny świat na fotografiach
  • Taniec-kłącze
  • Feministycznie, kolektywnie, horyzontalnie
Czytaj dalej Didaskalia 179

Didaskalia 179

luty 2024
Polski Theatre in the Underground, Crime and Punishment. Because of the Russian Crimes that We Cannot Understand; photo: Natalia Kabanow
  • Hacking Patriarchy
  • Access Intimacy
  • Dance as Memory Machine
Czytaj dalej

English Issue 2023

Katarzyna Żeglicka, Ustawka w brokacie; fot. Justyna Żądło. Katarzyna Żeglicka przechodzi przez masywne drewniane, stare drzwi. Jej strój jest błyszczący i bardzo kolorowy. Ma na sobie różowe spodnie, złote buty, zieloną tunikę z cekinami, Na głowie i ramionach ma granatowo-złotą pelerynkę, spod której rozciąga się długi tren w grube różowo-biało-zielone pasy. Lewą ręką trzyma klamkę otwartych na oścież drzwi.
  • Strefa Wolnosłowa
  • Kto mi daje prawo do bycia crip
  • Scena ballroomowa
Czytaj dalej Didaskalia 178

Didaskalia 178

grudzień 2023