- Rébecca Chaillon
- Środula. Nie-miejsce
- Impro i stand-up
Spis treści
środula. nie-miejsce
-
Środula. Mysia dziura Historii
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
rébecca chaillon
-
Moje ciało, moje zasady. „Carte noire nommée désir” Rébekki Chaillon w kontekście historii i kultury kolonialnej Francji
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Nie chcę być drzewem, które zasłania las
Z Rébeccą Chaillon rozmawia Tomasz Kireńczuk
impro i stand-up
-
Kobiety na najnowszej polskiej scenie impro i stand-upu
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Dodatkowa poprzeczka
Z Beatą Różalską, Małgorzatą Różalską i Liz Peters rozmawia Zofia Dąbrowska
-
Pole walki z rzeczywistością
Z Agnieszką Matan rozmawia Zofia Dąbrowska
-
Quitting Comedy: Analyzing the Autistic Aesthetics in Hannah Gadsby’s Stand-up Performances
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
cenzura
-
„Pragniemy, żeby nic nie ruszać”. „Teren badań: Jeżycjada” Weroniki Szczawińskiej, status przedstawienia teatralnego a cenzura sądowa
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
repertuar
-
Je suis malade
Very Sad. Studium maladyczne, reż. Gruba i Głupia (Patrycja Kowańska i Dominika Knapik)
-
Piosenki z bezsilności
Teatr Powszechny w Warszawie: Antyopera na kredyt, reż. Jakub Skrzywanek
-
Kim jesteś, Elizabeth Costello?
Nowy Teatr w Warszawie: Elizabeth Costello, reż. Krzysztof Warlikowski
-
W gąszczu symboli
Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie: Wesele, reż. Maja Kleczewska
-
Marzenia sosnowieckie
Teatr Zagłębia w Sosnowcu: Persona. Ciało Bożeny, reż. Jędrzej Piaskowski
-
Dajcie nam chwilę
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Nasze czasy, reż. Weronika Szczawińska
-
Politeia
Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie: Państwo / Der Staat, reż. Jan Klata
-
Teatr dobrych stworzeń
Teatr Współczesny w Szczecinie: Dobry piesek, reż. Agnieszka Jakimiak, Mateusz Atman
-
Amatorki, czyli jak nas zaprogramowano
Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie: Amatorki, kreacja zbiorowa pod opieką pedagogiczną Pawła Miśkiewicza
-
Kto się lepiej zbuntował?
Akademia Teatralna w Warszawie: Casting, reż. Agnieszka Jakimiak, Mateusz Atman; Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie Wydział Teatru Tańca w Bytomiu: Work on it!, chor. Anna Krysiak
-
„Pozycje kwadratowo-prostokątne”
STUDIO teatrgaleria w Warszawie: Piękny początek, reż. Rob Wasiewicz
-
Błąd: przeciążenie systemu
Teatr Polski w Bydgoszczy: Hamlet, reż. Cezary Tomaszewski
-
Śnieżkowa herstoria
Teatr Polski w Poznaniu: Śnieżka nie chce spać, reż. Wiktor Rubin
festiwale
-
Ciałanie
Szczeliny. Kobiety w sztukach performatywnych we Wrocławiu
-
Studium kobiecej przyjemności wymyka się spod kontroli
Mladinsko Showcase w Lublanie
taniec
-
Poszerzanie pola percepcji
Regina Lissowska-Postaremczak, Strategie kinestezyjne w przestrzeni tańca, Warszawa 2023
-
Pisanie empatii
Katarzyna Słoboda, Ucieleśniona uważność w wybranych praktykach tańca współczesnego, Warszawa 2023; Hanna Raszewska-Kursa, Empatia, choreografia i śmiech jako nadzieja dla ludzkości. Komizm w sztuce tańca i choreografii w Polsce w XXI wieku, Warszawa 2023
-
Hydra bez głowy
Krakowski Teatr Tańca: Szekspirie, chor. Eryk Makohon, Agnieszka Bednarz-Tyran, Yelyzaveta Tereshonok
teatr w książkach
Poprzednie numery
- Trylogia przyrodoznawcza
- Godziny pracy w teatrze
- Student. Konstanty Puzyna
Didaskalia 181/182
- Postnuklearny świat na fotografiach
- Taniec-kłącze
- Feministycznie, kolektywnie, horyzontalnie