Aktorzy prowincjonalni. Sobowtór; fot. Magda Hueckel
  • Przemoc i powtórzenie
  • Performans świadeczny
  • HIV/AIDS. Reprezentacje

Didaskalia 160

grudzień 2020
  • Przemoc i powtórzenie
  • Performans świadeczny
  • HIV/AIDS. Reprezentacje

Spis treści

przemoc

gardzienice

hiv/aids

nowe słuchanie

pamięć

rzeczy

kantor

publiczność

  • A kysz! Albo: proszę uciekać szybciutko

    Łucja Iwanczewska

    Dziady na Mickiewicza 34/36, pomysł: kolektyw „Aurora”, reż. Oskar Sadowski 

  • Dramatyczny rok

    Tomasz Raczkowski

    Aasta täis dramat, reż. Marta Pulk

  • Opowieści z czasów izolacji

    Magda Piekarska

    Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Cyrano, reż. Katarzyna Raduszyńska; Iwanow. Człowiek, który śpi, reż. Małgorzata Maciejewska; Pacjent 0, reż. Wojtek Ziemilski

repertuar

  • „Oklaski wchodzą w ucho”

    Maciej Guzy

    Stary Teatr w Krakowie: Aktorzy prowincjonalni. Sobowtór, reż. Michał Borczuch

  • Te wszystkie włączone przypadkiem mikrofony

    Wiktoria Tabak

    European Ensemble: Schauspiel Stuttgart, Nowy Teatr, Zagreb Youth Theatre: Enter Full Screen, reż. Wojtek Ziemilski 

  • Stół z powyłamywanymi nogami

    Witold Loska

    Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie: Jedzonko, reż. Katarzyna Szyngiera 

  • Historia konfliktu

    Katarzyna Waligóra

    Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie: Lem vs. P. K. Dick, reż. Mateusz Pakuła

  • Niewykorzystany potencjał

    Tomasz Kowalski

    Teatr Polski w Poznaniu: Nana, reż. Monika Pęcikiewicz

  • Teatr, który był

    Magda Piekarska

    Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: I tak zrobimy wam teatr!, reż. Seb Majewski

  • Przemoc i różnica

    Stanisław Godlewski

    Teatr Współczesny w Szczecinie: Kaspar Hauser, reż. Jakub Skrzywanek

  • Beckett 2020

    Urszula Pysyk

    Teatr Polski w Poznaniu: Planeta Beckett, reż. Agata Koszulińska, Karolina Kowalczyk, Katarzyna Minkowska, Karolina Szczypek, Jan Jeliński, Jan Kamiński, Marcin Starosta; kuratorzy: Maja Kleczewska i Łukasz Chotkowski

festiwale

  • Inspiracje Isadorą

    Stanisław Godlewski

    19. Międzynarodowy Festiwal Tańca i Performansu „Ciało/Umysł” w Warszawie

zagranica

teatr w książkach

  • Hamlet w Polsce

    Marta Gibińska

    Wanda Świątkowska, Hamlet.pl. Myślenie Hamletem w powojennej kulturze polskiej, Kraków 2019

Poprzednie numery

Polski Theatre in the Underground, Crime and Punishment. Because of the Russian Crimes that We Cannot Understand; photo: Natalia Kabanow
  • Hacking Patriarchy
  • Access Intimacy
  • Dance as Memory Machine
Czytaj dalej

English Issue 2023

Katarzyna Żeglicka, Ustawka w brokacie; fot. Justyna Żądło. Katarzyna Żeglicka przechodzi przez masywne drewniane, stare drzwi. Jej strój jest błyszczący i bardzo kolorowy. Ma na sobie różowe spodnie, złote buty, zieloną tunikę z cekinami, Na głowie i ramionach ma granatowo-złotą pelerynkę, spod której rozciąga się długi tren w grube różowo-biało-zielone pasy. Lewą ręką trzyma klamkę otwartych na oścież drzwi.
  • Strefa Wolnosłowa
  • Kto mi daje prawo do bycia crip
  • Scena ballroomowa
Czytaj dalej Didaskalia 178

Didaskalia 178

grudzień 2023
Gruba i Głupia, Very Funny; fot. Dawid Linkowski/Festiwal Szekspirowski w Gdańsku
  • Afropejskość
  • Hakowanie patriarchatu
  • Słodko śpiąca Europa
Czytaj dalej Didaskalia 177

Didaskalia 177

październik 2023
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, Żywot i śmierć pana Hersha Libkina z Sacramento w stanie Kalifornia; fot. Krzysztof Bieliński
  • Tango jako maszyna pamięci
  • Autofikcje
  • InSzPer: praktykowanie feedbacku
Czytaj dalej Didaskalia 175/176

Didaskalia 175/176

czerwiec – sierpień 2023