W numerze
- Czerkaszyna
- Adamczak
- Castorf
Gazeta Teatralna
luty 2020
nr 155

- Milo Rau: przewodnik
- Teatr polityczny Eleonory Kalkowskiej
- Publiczność w wirtualnej rzeczywistości
Spis treści
milo rau: przewodnik
-
Manifest NTGent
-
Taniec w kajdankach albo nowy teatr Milo Raua
[artykuł recenzowany / peer-reviewed] -
W sztuce ograniczenia mogą być wyzwalające
Z Milo Rauem rozmawia Hugues le Tanneur -
Orestes w podróży
NTGent i Schauspielhaus Zürich: Orestes w Mosulu, reż. Milo Rau
volksbühne
-
Dyrektor teatru. Perspektywa niemiecka
[artykuł recenzowany / peer-reviewed] -
Zbójcy, psy i kolektywy Franka Castorfa w Volksbühne w latach 1992-2017
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
kalkowska
-
Sprawa Józefa J.
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
garbaczewski
-
Publiczność w wirtualnej rzeczywistości
[artykuł recenzowany / peer-reviewed] -
Postantropocentryczna niepewność
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
pq
-
PQ 2019: set design w erze antropocenu
Praskie Quadriennale, 6-16 czerwca 2019
repertuar
-
Nowe i Powszechne egzorcyzmy
Nowy Teatr w Warszawie: Matka Joanna od Aniołów, reż. Jan Klata; Teatr Powszechny w Warszawie: Diabły, reż. Agnieszka Błońska -
Ladies and Ladies
Z Oksaną Czerkaszyną rozmawia Monika Kwaśniewska -
Awaria narracji
Teatr Powszechny w Warszawie: Capri – wyspa uciekinierów, reż. Krystian Lupa -
One, two, three
DAS Theatre Amsterdam: An ongoing song, reż. Szymon Adamczak -
Symbioza
Z Szymonem Adamczakiem rozmawia Katarzyna Waligóra -
Warzywko
Instytut Sztuk Performatywnych w Warszawie: Po prostu, reż Weronika Szczawińska -
Koncert życzeń z karabinem
Komuna// Warszawa: Wojna. The best of, reż. Agnieszka Jakimiak; Najmniejsza apokalipsa, reż. Oskar Dawicki -
„chciałabym najbardziej, żeby człowiek / zdychał, a reszta się patrzyła”
Teatr Polski we Wrocławiu: Leśni. Apokryf, reż. Marta Streker -
Łatwo pada deszcz
Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie: Historia przemocy, reż. Ewelina Marciniak -
Ostatnie zwierzęta i jak o nich mówić
STUDIO Teatrgaleria: Więcej niż jedno zwierzę, reż. Robert Wasiewicz -
Lamentyzacja kryzysu?
Teatr Polski w Podziemiu: Mojżesz, reż. Tomasz Węgorzewski -
Ecce homo
Wrocławski Teatr Pantomimy: Where Do We Go From Here, reż. Ewelina Marciniak
taniec
-
W poszukiwaniu przyjemności
18. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Tańca i Performansu Ciało/Umysł w Warszawie -
W kierunku ciała bez znaczeń
Cricoteka – Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora w Krakowie: Rollercoaster. Kolekcjonerzy wrażeń
opera
-
Kryminał w Kasprowym
Theater an der Wien: Halka, reż. Mariusz Treliński -
Dźwięk, ciało, maszyna
Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” -
Etapy długiej podróży?
Opera Paryska: Il primo omicidio, reż. Romeo Castellucci; Trojanie, reż. Dmitrij Czerniakow
festiwale
-
Jako czynią łątkom
XVIII Festiwal Prapremier w Bydgoszczy, 26 września – 5 października 2019
teatr w książkach
-
Fan fiction
Justyna Świerczyńska, Teatr Rozmaitości Jarzyny i Warlikowskiego, Warszawa 2019 -
Testuj i kontestuj – wyzwanie performansu postmedialnego
Małgorzata Dancewicz: Performans postmedialny. Współczesny kontekst technologiczny działań performatywnych, Wrocław 2019 -
Noty o książkach
Poprzednie numery
- Kunst
- Warlikowski
- Bernhardt
Gazeta Teatralna
październik 2020
nr 159

- Brzydkie uczucia
- Wyojcowienie
- Koniec z fuksówką
Didaskalia 159
październik 2020
- Frljić
- Wojcieszek
- Lilienthal
Gazeta Teatralna
czerwiec – sierpień 2020
nr 157/158

- Koronateatr
- Angélica Liddel: przewodnik
- Dekolonizacja dokumentu
Didaskalia 157/158
czerwiec – sierpień 2020
- Góo Bâ
- Kleczewska
- Stoppard
Gazeta Teatralna
kwiecień 2020
nr 156

- Rasizm i peryferie
- Árpád Schilling: wróg publiczny
- Pionierzy retrogardy
Didaskalia 156
kwiecień 2020

Didaskalia 154
grudzień 2019