Akcja Czarnych Szmat Aresztowanie Cricoteki; fot. Pat Mic / https://www.facebook.com/czarneszmaty
  • Symfonia Fabryki Ursus
  • Dźwięki IKEI
  • Rosyjski teatr w covidzie

Didaskalia 163/164

czerwiec – sierpień 2021
  • Symfonia Fabryki Ursus
  • Dźwięki IKEI
  • Rosyjski teatr w covidzie

Spis treści

cenzura

ursus

modele relacji

ikea

feminizmy

dybuk

russian case

repertuar

  • Jutro będziemy drzewem

    Marcelina Obarska

    Teatr Współczesny w Szczecinie, Wrocławski Teatr Współczesny: Kongres futurologiczny, reż. Agnieszka Jakimiak

  • Na złe wieści nigdy nie jest za późno

    Agata Skrzypek

    Komuna Warszawa: O czynach niszczących opowieść, organizatorka spotkania: SIKSA

  • Według Solonego

    Maryla Zielińska

    TR Warszawa, Stary Teatr w Krakowie: 3siostry, reż. Luk Perceval

  • Wierzę w katastrofy

    Z Lukiem Percevalem rozmawia Tomasz Kireńczuk

  • (Nie)śmiertelność

    Magdalena Figzał-Janikowska

    Nowy Teatr w Warszawie: Odyseja. Historia dla Hollywoodu, reż. Krzysztof Warlikowski

  • Etykiety, ideologie, fantazmaty

    Piotr Dobrowolski

    Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Przewodnik dla lewicy o prawicy, reż. Katarzyna Szyngiera

  • Spektakl z porcelany

    Bartosz Cudak

    Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Pilnie kupię biografię, reż. Krzysztof Popiołek

  • Kółka i inne zamknięte figury

    Zuzanna Berendt

    Teatr Ludowy w Krakowie: Iwona, księżniczka Burgunda, reż. Cezary Tomaszewski

taniec

festiwale

teatr w książkach

Poprzednie numery

Nowy Teatr w Warszawie, Fobia; fot. Rafaello Zeloncini
  • Postnuklearny świat na fotografiach
  • Taniec-kłącze
  • Feministycznie, kolektywnie, horyzontalnie
Czytaj dalej Didaskalia 179

Didaskalia 179

luty 2024
Polski Theatre in the Underground, Crime and Punishment. Because of the Russian Crimes that We Cannot Understand; photo: Natalia Kabanow
  • Hacking Patriarchy
  • Access Intimacy
  • Dance as Memory Machine
Czytaj dalej

English Issue 2023

Katarzyna Żeglicka, Ustawka w brokacie; fot. Justyna Żądło. Katarzyna Żeglicka przechodzi przez masywne drewniane, stare drzwi. Jej strój jest błyszczący i bardzo kolorowy. Ma na sobie różowe spodnie, złote buty, zieloną tunikę z cekinami, Na głowie i ramionach ma granatowo-złotą pelerynkę, spod której rozciąga się długi tren w grube różowo-biało-zielone pasy. Lewą ręką trzyma klamkę otwartych na oścież drzwi.
  • Strefa Wolnosłowa
  • Kto mi daje prawo do bycia crip
  • Scena ballroomowa
Czytaj dalej Didaskalia 178

Didaskalia 178

grudzień 2023
Gruba i Głupia, Very Funny; fot. Dawid Linkowski/Festiwal Szekspirowski w Gdańsku
  • Afropejskość
  • Hakowanie patriarchatu
  • Słodko śpiąca Europa
Czytaj dalej Didaskalia 177

Didaskalia 177

październik 2023