- Jak się robi festiwal?
- Centrum/Peryferie
- Strategie angażujące
Spis treści
centrum/peryferie
-
Performing Possible Worlds into Being: Indigenous Performance of Resilience and Strength
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
„Kreszany”, czyli o testowaniu starych/nowych epistemologii napływających ze Wschodu
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
jak się robi festiwal
-
Kwestionować najłatwiejsze interpretacje rzeczywistości
Z Tomaszem Kireńczukiem rozmawiają Aleksandra Sidor i Wiktoria Nadborska
-
O festiwalu Spielart w Monachium
Z Sophie Becker rozmawiają Zuzanna Medrygał i Wiktoria Hładko
-
Jak zacząć od zera, czyli Fest en Fest w Londynie
Z Heidi Rustgaard rozmawiają Marianna Cieślak i Maria Geisler
-
Praca kuratora: współwyobrażanie, miasto, dyskurs
Z Francescą Coroną rozmawiają Marta Szlasa-Rokicka i Krysia Bednarek
o praktyce kuratorskiej
-
Wspólny pokój. O praktyce kuratorskiej
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
strategie angażujące
-
Chodzenie o instytucji. „The Round”
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Prowokatorzy doświadczeń, praktyczki pułapek
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
krytyka instytucjonalna
-
Self-Censorship Between Self-Ridicule and Self-Reflection
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Performatywne niestrawności
Flux Gourmet, reż. Peter Strickland
repertuar
-
Matko, nie bądź smutna
Teatr Powszechny w Warszawie: Radio Mariia, reż. Roza Sarkizian
-
Tragikomedia na endometrium, plemniki i pierwsze razy
Teatr Współczesny w Szczecinie: Edukacja seksualna, reż. Michał Buszewicz
-
Bez wyjścia
Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi: Wielki Teatr Świata, reż. Cezary Tomaszewski
-
Jak mówić o traumie
Fizyka kwantowa. Czyli rozmowy nigdy nieprzeprowadzone, reż. Julia Wyszyńska
-
Odległy język
Nowy Teatr w Warszawie: Mieszkanie na Uranie, reż. Michał Borczuch
-
„Mam dość” (dla Milo)
Teatr Pinokio w Łodzi: Mój cień jest różowy, reż. Bartosz Kurowski
-
„Nie ma nadziei dla Jana Pawła II”
Teatr Polski w Poznaniu: Śmierć Jana Pawła II, reż. Jakub Skrzywanek
-
Opowieści z krypty
Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Upiory, reż. Olga Grzelak
-
Pięknie i smutno
Teatr KTO w Krakowie: Serena. Traktat o samogłoskach, reż. Katarzyna Anna Małachowska
festiwale
-
Klasyka poza stereotypami
Opera Rara w Krakowie
-
Różne oblicza płaczu
„Szczeliny. Kobiety w sztukach performatywnych” we Wrocławiu
taniec
-
Migotające ciała
Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu: Flying Fish, choreogr. Ferenc Fehér
zagranica
-
Przeróbki, podróbki i multiplikacje
Dailes teātris w Rydze, Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: ROTKHO / ROHTKO, reż. Łukasz Twarkowski
-
Edukacja polityczna
Fundación Teatro a Mil, Teatro UC, Theater der Welt 2020: Dragón, reż. Guillermo Calderón
teatr w książkach
-
Dejmek. Nie tylko teatr
Magdalena Raszewska, Dejmek, Warszawa 2021
-
Bioparametryzacja, postantropocentryzm i estetyka postafektywna, czyli sztuka biometryczna
Ewelina Twadroch-Raś, Sztuka biometryczna w perspektywie filozofii post- i transhumanizmu, Kraków 2021
Poprzednie numery
Didaskalia 183
- Trylogia przyrodoznawcza
- Godziny pracy w teatrze
- Student. Konstanty Puzyna
Didaskalia 181/182
Didaskalia 180
- Postnuklearny świat na fotografiach
- Taniec-kłącze
- Feministycznie, kolektywnie, horyzontalnie