- Tango jako maszyna pamięci
- Autofikcje
- InSzPer: praktykowanie feedbacku
Spis treści
taniec jako maszyna pamięci
-
Tango jako maszyna pamięci
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
Współczesny taniec afrykański jako praktyka dekolonizacyjna
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
nowa kobieta
-
„Nowa kobieta” i eugenika w rewolucyjnej retoryce („Chcę mieć dziecko!” Siergieja Trietjakowa, 1926-1928)
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
feedback
-
Czy nie można już zrobić zwykłego omówienia spektaklu?
Z Michałem Buszewiczem, Martą Keil, Grzegorzem Reske, Anną Smolar, Weroniką Szczawińską, Piotrem Wawrem jr. z kolektywu InSzPer rozmawia Marta Bryś
-
Feedback: próba zmapowania zjawiska. Część druga: praktyki feedbacku
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
dostępność edukacji artystycznej
-
Co to znaczy być lojalną wobec siebie w teatrze?
Z zespołem Teatru 21 – Grzegorzem Brandtem, Mają Kowalczyk, Danielem Krajewskim, Aleksandrem Orlińskim, Aleksandrą Skotarek i Justyną Wielgus – oraz osobami aktorskimi współpracującymi z Teatrem 21 – Sebastianem Pawlakiem, Martyną Peszko i Heleną Urbańską rozmawia Monika Kwaśniewska
-
Język migowy w pedagogice teatralnej
Z Zoją Mikotovą i Veroniką Broulíkovą rozmawia Monika Kwaśniewska
ciała sprawcze
-
Anorektyczki jako homo nekroperformerki. Afektywno sprawcze podmiotki
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
-
lcr/SM, albo: komunia na receptę przy zlewie Supreme
Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie: Ból, reż. Kinga Chudobińska-Zdunik
autofikcja sergio blanco
-
„Przepowiadanie przeszłości”, czyli autofikcja według Sergia Blanco
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
komiks na scenie
-
Sceniczne adaptacje komiksów
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
choreografie
-
Widzenie ruchu
Z Anką Herbut, Oskarem Malinowskim, Hanną Raszewską-Kursą, Katarzyną Słobodą i Marią Stokłosą rozmawiają Piotr Morawski i Ida Ślęzak
-
Fremde, etranger, stranger
Fundacja Performa oraz Centrum Kultury w Lublinie, Teatr Łaźnia Nowa, Dom Utopii – Międzynarodowe Centrum Empatii, Instytut im. Jerzego Grotowskiego: VALESKA VALESKA VALESKA VALESKA, reż. Dominika Knapik
-
Do utraty tchu
Komuna Warszawa: Imperial, choreogr. Paweł Sakowicz
-
Produkowanie, czyli tworzenie
Z Alicją Berejowską, Sonią Nieśpiałowską, Ulą Zerek i Karoliną Wycisk rozmawiają Zuzanna Berendt i Anna Majewska
repertuar
-
Nowe sytuacje, nowe nadzieje
Teatr Współczesny w Szczecinie: Wiarołomna, reż. Hana Umeda; Grunwald. Rekonstrukcja, reż. Ewelina Węgiel i Anna Mazurek; Dotyk za dotyk. Dansing, choreogr. Katarzyna Sikora
-
Koryfeusze dansingu
Z Katarzyną Sikorą i Michałem Buszewiczem rozmawia Witold Mrozek
-
Proces nad płcią
Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi: Dobrze ułożony młodzieniec, reż. Wiktor Rubin
-
Solowe afekty: rośliny i zoo
Centrum Sztuki Włączającej, Teatr 21 w Warszawie: Nie jestem rośliną. Strumień świadomości, reż. Justyna Wielgus, To nie ja skradłem show, performans: Daniel Kotowski
-
Jak (prze)żyć w postindustrialnym semiokapitalizmie
Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach: Germinal, reż. Krzysztof Garbaczewski
-
Dziwne rzeczy
Wrocławski Teatr Współczesny: Trąbka do słuchania, reż. Weronika Szczawińska
-
Na Dzikim Zachodzie
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Żywot i śmierć pana Hersha Libkina z Sacramento w stanie Kalifornia, reż. Łukasz Kos
-
Mapy, gry i wirtualna rzeczywistość albo kto zabił Marię Lenz
Teatr Nowy w Poznaniu: Woyzeck, reż. Zdenka Pszczołowska
-
Magia lustra
Stary Teatr w Krakowie, Niemęski, reż. Daria Kubisiak
-
A Ty opanował_ś już sztukę kochania?
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Sztuka kochania, reż. Mira Mańka
-
Może jednak da się głośniej?
Wrocławski Teatr Lalek: Głośniej się nie da, reż. Michał Buszewicz
festiwale
-
Spojrzenie przez szczeliny – czyli o kobiecym przejęciu narracji scenicznej
Szczeliny. Kobiety w sztukach performatywnych, Wrocław
-
Teatr i inne sposoby emancypacji
International Theatre Online Festival „Theatre and Its Others”
zagranica
-
Dwa skrzydła Female Peace Palace
Female Peace Palace w Monachium
-
Teatrowi dramatycznemu mówimy pa, pa
Volksbühne w Berlinie: Drama, reż. Constanza Macras
teatr w książkach
-
Monumenta polskiej scenografii
Zmiana ustawienia. Polska scenografia teatralna i społeczna XX i XXI wieku, red. Dorota Buchwald, Dariusz Kosiński, Warszawa 2020
[artykuł recenzowany / peer-reviewed]
Poprzednie numery
Didaskalia 183
- Trylogia przyrodoznawcza
- Godziny pracy w teatrze
- Student. Konstanty Puzyna
Didaskalia 181/182
Didaskalia 180
- Postnuklearny świat na fotografiach
- Taniec-kłącze
- Feministycznie, kolektywnie, horyzontalnie